شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 17284
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : 14 آبان 1402 - 18:59 | 67 بازدید | ارسال توسط :

پیگیری مطالبات شهروندان توسط ائمه جمعه

قطعا توسعه هر استان و اخذ توجه جدی مرکز نشینان به مطالبه های عمومی هر منطقه ای مستلزم اتحاد یک زنجیره مهم است. عمدتأ پیگیری مطالبات گسترده به دلیل عدم دسترسی عموم شهروندان به مسئولان بالارتبه، از طریق رسانه ها، فعالین رسانه ای و نخبگان فعال در شبکه های اجتماعی با هر گرایش فکری و […]

پیگیری مطالبات شهروندان توسط ائمه جمعه

قطعا توسعه هر استان و اخذ توجه جدی مرکز نشینان به مطالبه های عمومی هر منطقه ای مستلزم اتحاد یک زنجیره مهم است. عمدتأ پیگیری مطالبات گسترده به دلیل عدم دسترسی عموم شهروندان به مسئولان بالارتبه، از طریق رسانه ها، فعالین رسانه ای و نخبگان فعال در شبکه های اجتماعی با هر گرایش فکری و سیاسی صورت می‌گیرد. همچنین نفوذ اجرایی و دلسوزی دولتمردان محلی در پایتخت و پیگیری ویژه نمایندگان پارلمانی در مرکز و صد البته غرش خطابه های حق طلبانه ائمه جمعه استانهای مختلف بعنوان پدران معنوی یک استان در پیگیری جدی مطالبات از دولتمردان و رساندن نجوای لرزان شهروندان رنجور و جامعه فرو دستی است، که عمومأ دست شان به فرادستان نمیرسد، نقش مهمی دارد.

و اینک موضوع مهمی که باید مورد توجه عموم ائمه جمعه محترم بویژه در مناطق محروم از امکانات کشور قرار گیرد، عدم منفعل بودن در این حوزه و ایراد اظهاراتی دلسوزانه، شجاعانه و فریاد کشیدن آلام و دردهای مردمان رنجور و محروم با رفتار و کرداری مطالبه گرانه و از نوع انقلابی گری است تا توجه ویژه مرکز نشینان را جلب کند!

مسئله ای عیان که با رصد دقیق فضای مجازی و رسانه ای استان مرزی کردستان در چند ماه گذشته قابل بررسی است، سخنان حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی و ماموستا فایق رستم (هر دو امام جمعه محترم شیعه و سُنی کردستان) است که از طریق تریبون هایی که در ید کنترل شان است، بطور مستمر در راستای مشکلات و معضلات مردم بیان شده است. حتی گاهی در ایام وسط هفته برای تشریح و گزارش توان اجرایی دولتمردان استانی و دیدار با مسئولان عالیرتبه مرکز و یادآوری مجدد به آنان و نظارت بر روند تکمیل پروژه های عمرانی آن استان گاه و بیگاه به پایتخت سفر میکردند!

ناگفته نماند با توجه به خط و مشی جدید مقام عالی رهبری در یک دهه اخیر و بررسی عملکرد هرساله نمایندگان منصوب خود در استان های مختلف و گاها تجدید نظر در تمدید مسئولیت های آنان پس کفایت میکند که دیگر آگاه باشیم که هیچ پست و مقامی در ایران اسلامی ابدی نیست. چه خوب است همه ما در هر لباس و مقامی تا مادامیکه امانت سنگین مسئولیت خدمت به جامعه بر عهده داریم در حد وسع و توانایی خودمان از هیچ تلاشی برای احقاق حقوق مردم عزیز، بعنوان ولی نعمتان حقیقی انقلاب فروگذار نباشیم، چرا که دیر یا زود باید کرسی مسئولیت را ترک کنیم و ای کاش که نام نیکی از خود بر جا بگذاریم.

نویسنده : مهدی زنگنه
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.