شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 21551
  پرینتخانه » سیاسی, یادداشت تاریخ انتشار : 15 فروردین 1403 - 12:58 | 57 بازدید | ارسال توسط :
تحلیلی از ترور و شهادت مستشاران نظامی ایران در سوریه؛

رژیم صهیونیستی  با این ترورها به دنبال چیست ؟

واقعیت این است که  اسرائیل هم خود و هم ایالات متحده آمریکا را در یک مخمصه عجیب قرار داده است. توقف جنگ برایشان همچون شکست است؛ ادامه جنگ دردی از دردهایشان دوا نمیکند و مکرر هزینه های جدید میسازد و محاصره را تنگ تر میکند، علاوه بر تلفات زیاد و ضررهای مالی فراوان، به اختلافات […]

رژیم صهیونیستی  با این ترورها به دنبال چیست ؟

واقعیت این است که  اسرائیل هم خود و هم ایالات متحده آمریکا را در یک مخمصه عجیب قرار داده است. توقف جنگ برایشان همچون شکست است؛ ادامه جنگ دردی از دردهایشان دوا نمیکند و مکرر هزینه های جدید میسازد و محاصره را تنگ تر میکند، علاوه بر تلفات زیاد و ضررهای مالی فراوان، به اختلافات داخلیِ مردم و سیاسیون کشورهایشان نیز دامن زده است؛ آمریکا نیز صراحتا اعلام کرد ادامه جنگ بی فایده است.
آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه ایالات متحده به سران رژیم صهیونیستی گفته مطابق ارزیابی های ما این جنگ به نابودی و شکست حماس منتج نمیشود و بهتر است که از آن دست کشید. این یعنی آمریکا نیز چشم انداز مثبتی در ادامه نبرد غزه نمیبیند!

فشارهای داخلی و خارجی نیز بر نتانیاهو افزایش یافته است و هر روز ملت ها و کشورهای دیگری به جمع مخالفان رژیم اشغالگر میپیوندند. علاوه بر آفریقای جنوبی، مکزیک و شیلی نیز سخن از شکایت از اسرائیل نزد دادگاه کیفری بین المللی برای نسل کشی در غزه به میان آورده اند، و جالب آنکه سوئیس که خود در ایران حافظ منافع آمریکا است، لب به شکایت از اسرائیل گشوده و این رژیم را تهدید به شکایت کرده است.

اینها باعث شده تا نتانیاهو بیش از پیش عصبی شود و قطعا بانی تمام این بدبختی ها را جمهوری اسلامی ایران میداند. جنگ که متوقف شود، عمر سیاسی نتانیاهو پایان خواهد یافت، و به احتمال زیاد وی را محاکمه خواهند کرد. هم بخاطر سهل انگاری هنگام وقوع حادثه هفتم اکتبر و ناتوانی در مدیریت جنگ، و هم پرونده های قضایی که پیش از این حوادث داشته است.

او یک راه بیشتر ندارد، و آن هم وارد کردن آمریکا به درگیری با ایران است؛ به نحوی که جنگ در منطقه آنقدر گسترده گردد که نبرد غزه در میان آن گم شود. به این شکل هم آمریکا و غرب را بصورت واقعی کنار خود می آورد، و هم آسیب جدی به مقاومت میزند و هم اینکه به خیال خام خود با بروز یک جنگ بزرگ اسرائیل را از کانون توجهات منطقه و دنیا خارج میکند.

آمریکا به هیچ وجه این را نمیخواهد چون میداند جنگی را اگر شروع کند پایانش را دیگران ترسیم میکنند! در واقع این جنگ یعنی نابودی همه امکانات آنها…! او میداند که ایران هم از چنین وضعیتی واهمه ندارد، اما چون ابتکار عمل در دست جمهوری اسلامی است، هیچ وقت ایران رسما و علنا ورود نخواهد کرد، اما میگوید بیا ما منتظریم!

باور کنید یکی از زیباترین و دقیق ترین شیوه های مدیریت جنگ را این روزها ایران پیاده کرده است. همه جوره دشمن را به باتلاق کشانده و خود محکم و استوار با هیبتی قانونی، دیپلماتیک و عملا بعنوان سخنگوی مقاومت در جهان حرف منطقی میزند و حتی توانسته ذهنیت مردم دنیا را تا حدود زیادی به نفع مقاومت تغییر دهد. پس باید به ابتکار عمل جمهوری اسلامی ایران و سیاست خارجی هوشمندانه ای که در جنگ غزه پیش گرفت آفرین گفت و باید تاکید کنم چون طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی سیاستهای کلی و اصولی نظام را رهبری تنظیم می کنند به تدبیر و مدیریت چنین سیاستی که در طول جنگ غزه ایشان مدبرانه در پیش گرفتند آفرین گفت و بر داشتن چنین رهبری بر خود ببالیم.

رژیم صهیونیستی با درپیش گرفتن این سیاست خارجی هوشمندانه جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری بشدت عصبانی است  و می خواهد کاری کند که خدای ناکرده ایران دست به اقدام ناشیانه ای بزند اما نمی داند کشور ایران در پناه و زیر سایه  امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف است و با رهبری مدبرانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای اداره می شود و خام سیاستهای ابلهانه آن رژیم منحوس نخواهد شد و بزودی انتقام فرزندان برومند خود را از نتانیاهو این قصاب مردم و  کودکان بی پناه غزه خواهد گرفت.

و مردم ایران در روز جمعه و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس با شرکت در راهپیمایی فریاد مرگ بر اسرائیل را سر خواهند داد و با شرکت پر شکوه، خشم و انزجار خود را از این اقدام ضد بشری رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مستشاران نظامی کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه نشان خواهند داد.

نویسنده : علی شاملو_ روزنامه‌نگار، صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه‌های خبری صدای چراغ روشن و صدای چراغ امیدنیوز
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.