شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 22189
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 08 اردیبهشت 1403 - 16:31 | 21 بازدید | ارسال توسط :

نظرسنجی «سی جی تی اِن»: مشکل مازاد ظرفیت تولید چین نیست، بلکه «حمایت گرایی آمریکا» است

اتهامات ایالات متحده در خصوص «مازاد ظرفیت» چین همچنان بحث‌های داغی را در افکار عمومی بین‌المللی برانگیخته است. نتایج نظرسنجی شبکه «سی جی تی ان» از میان کاربران اینترنتی در سراسر جهان نشان می‌دهد که ۹۱٫۴۹ درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که اتهامات ایالات متحده بی اساس بوده است. به عقیده آنها مشکل […]

نظرسنجی «سی جی تی اِن»: مشکل مازاد ظرفیت تولید چین نیست، بلکه «حمایت گرایی آمریکا» است

اتهامات ایالات متحده در خصوص «مازاد ظرفیت» چین همچنان بحث‌های داغی را در افکار عمومی بین‌المللی برانگیخته است. نتایج نظرسنجی شبکه «سی جی تی ان» از میان کاربران اینترنتی در سراسر جهان نشان می‌دهد که ۹۱٫۴۹ درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که اتهامات ایالات متحده بی اساس بوده است. به عقیده آنها مشکل مازاد ظرفیت تولید چین نیست، بلکه «حمایت‌گرایی» ریشه‌دار ایالات متحده است. یکی از کاربران شبکه سی جی تی ان گفت: «همه چیز بر اساس منافع خود، بارزترین ویژگی ایالات متحده است».

آمریکا زمانی که دارای مزیت رقابتی باشد، بر تجارت آزاد تاکید می‌کند و هنگامی که مزیت رقابتی ندارد، دیگر کشورها را به مازاد ظرفیت متهم می‌کند. رویکرد «استانداردهای دوگانه» ایالات متحده نمی‌تواند اعتماد جامعه بین‌المللی را جلب کند. در این نظرسنجی، ۹۴٫۶۶ درصد از پاسخ دهندگان جهانی از این موضوع متنفر بودند و از سخنان و اعمال حمایت گرایی ایالات متحده انتقاد کردند. برخی از کاربران سی جی تی ان عمیقاً از این موضوع ناامید شدند و گفتند: ایالات متحده همیشه یک چیز گفته و چیز دیگری انجام داده است، و کل جهان مدت‌هاست که از «استانداردهای دوگانه» واشنگتن اطلاع دارد.

از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، تولید برق با انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی آبی، بادی و خورشیدی در ایالات متحده ۲۰ در صد از کل تولید برق را تشکیل داد. تا سال ۲۰۲۰، چین تقریباً ۶۰ درصد از تولید برق با انرژی تجدیدپذیر جهان را از آن خود کرده بود. در این راستا، ۸۸٫۳۳ درصد از پاسخ دهندگان بر تلاش چین در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای سبز تأکید کردند. یکی از کاربران شبکه CGTN گفت: پیشرفت چین در نوآوری انرژی قابل تحسین است، به ویژه استفاده از انرژی پاک مانند انرژی خورشیدی برای کاهش آلودگی.

این نظرسنجی در پلتفرم پنج زبانه سی جی تی ان به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و روسی منتشر شد و ظرف ۲۴ ساعت ۶۸۴۸ کاربر اینترنتی با شرکت در آن، نظرات خود را بیان کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.