شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 22597
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 18 اردیبهشت 1403 - 14:33 | 20 بازدید | ارسال توسط :

بازدید بانوی اول چین از موزه اورسی با همراهی همسر رئیس جمهور فرانسه

بعد از ظهر روز  دوشنبه 6 مه به وقت محلی، پنگ لی‌یوان، همسر شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین به همراهی بریژیت مکرون، همسر رئیس جمهور فرانسه، در پاریس از موزه اورسی بازدید کرد.
بازدید بانوی اول چین از موزه اورسی با همراهی همسر رئیس جمهور فرانسه

پنگ لی‌یوان در این بازدید گفت: مردم چین و فرانسه هر دو هنر نقاشی را بسیار دوست دارند و امیدوارم که دو طرف تبادلات بیشتری را انجام دهند تا مردم دو کشور بتوانند جذابیت فرهنگی یکدیگر را بیشتر احساس کنند و درک متقابل آنها از یکدیگر عمیق‌تر شود. امید است که هنرمندان هر دو کشور تبادلات و یادگیری متقابل را تقویت کنند، به یکدیگر الهام بخشند و آثار هنری نفیس بیشتری خلق کنند.

در تالار این موزه، بانوان اول دو کشور با دانشجویان فرانسوی گفتگویی صمیمانه داشتند. دانش آموزان تجربیات خود را از یادگیری زبان چینی به اشتراک گذاشتند و عشق خود به فرهنگ چین را ابراز کردند.

پنگ لی‌یوان آنان را تشویق کرد که سخت تلاش کنند تا زبان چینی را خوب یاد بگیرند و در صورت ممکن برای تبادل و مطالعه به چین بروند و یک چین واقعی و سه بعدی را از نزدیک احساس کنند. او گفت: امیدوارم دانشجویان به سفیران جوان دوستی چین و فرانسه تبدیل شوند و با ایجاد یک پل ارتباطی بین دو ملت، دوستی چین و فرانسه را از نسلی به نسل دیگر منتقل کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.