شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 22183
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 08 اردیبهشت 1403 - 16:08 | 23 بازدید | ارسال توسط :

مجلس باید در حوزه انرژی تغییر رویکرد داشته باشد

نشست خبری انتخاباتی تعدادی از کاندیداهای زن دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم در محل خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد. به گزارش شکوفه کشوری خبرنگار صدای چراغ امید نیوز، زینب قیصری_ کاندیدای دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم درباره برنامه‌اش در حوزه کاری خود در مجلس گفت: تجربه کاری در نفت و پتروشیمی است. کشور ما به […]

مجلس باید در حوزه انرژی تغییر رویکرد داشته باشد

نشست خبری انتخاباتی تعدادی از کاندیداهای زن دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم در محل خبرگزاری دانشجویان ایران برگزار شد.

به گزارش شکوفه کشوری خبرنگار صدای چراغ امید نیوز، زینب قیصری_ کاندیدای دومین دوره انتخابات مجلس دوازدهم درباره برنامه‌اش در حوزه کاری خود در مجلس گفت: تجربه کاری در نفت و پتروشیمی است. کشور ما به عنوان کشوری دارای منابع هیدروکربنیک با مشکلاتی همچون ناترازی‌ها مواجه است؛ تحریم در نفت و گاز وجود داشت اما در کنار تحریم رویکردهای غلط داخلی باعث ناترازی و بروز مشکلات در اقتصاد شد.

این کاندیدای انتخابات مجلس ادامه داد: مجلس باید در حوزه انرژی تغییر رویکرد داشته باشد.

وی بیان کرد: عمده مشکل به دست دولت در سمت مصرف حل می‌شود یعنی یکسری روال‌های غلطی در کشور جاری است که اگر دولت رفع کند ناترازی را می‌توان کاهش داد. در وزارت نفت درصدی اتلاف داریم که در صورت رفع در ناترازی کمک می‌کند. در بحث بنزین هم ناترازی است که باید اقداماتی شود. باید به سنت افزایش ظرفیت تولید و کنترل مصرف حرکت کرد.

قیصری اضافه کرد: در بحث مصرف بنزین شاهد قاچاق بنزین و ماشین ها پرمصرف هستیم که موافق واردات هستیم که در رفع ناترازی مصرف بنزین موثر خواهد بود. کمیسیون انرژی در مجلس آینده باید بازنگری روی این موارد داشته باشد البته در برنامه هفتم به این موضوع توجه شده که امیدوارم به درستی اجرا شود.

وی با اشاره به شعار سال گفت: انرژی پیشران توسعه است و از این مسیر می‌توان توسعه را تجسم کرد. علاوه بر این صنعت دچار خام فروشی و نیمه خام فروشی است که باید به سمت تکمیل زنجیره رویم. مردم باید برای سرمایه‌گذاری شان احساس امنیت کنند. باید تلاش برای ایجاد امنیت برای سرمایه گذار داشته باشیم.

باید آموزش‌های ایمنی برای کارگران داده شود

سمیه گلپور_ داوطلب دیگر انتخابت مرحله دوم در تهران هم درباره حوزه کاری خودش گفت: ۱۶ سال است که با قراداد کارگری کار می‌کنم علی رغم استادکاری که دارم، رییس یکی از کارخانه های بزرگ بودم که به خاطر ورود به اصناف کارگری، رییس یکی از تشکل های بزرگ کارگری هستم. بر مسائل کارگری اشراف دارم و با استفاده از مشاوره ها بتوانیم گره ای از جامعه کارگران باز کنیم.

وی اظهار کرد: در فضای مشارکت مردمی با توان مالی بسیار اندک تشکل‌ها، در سالی که گذشت مفاهمه‌هایی با مراکزی داشته چون مطالبه برای افزایش ایمنی کار داریم. چرا باید مشکلات در حوزه کارگری باعث ایجاد مسائلی برای کارگران و حتی فوت آن‌ها شود. باید آموزش‌های ایمنی برای کارگران داده شود اما متاسفانه انجام نمی‌شود.

گلپور ادامه داد: بیمه کارگران ساختمانی هم دچار مشکل است که تفاهم نامه هایی داشتیم تا حداقل در کشور از مشکلات کارگران کاسته شده و سلامت آن‌ها حفظ شود.

وی با اشاره به مشکلات کارگران زن گفت: با کارخانه هایی که مساله در استخدام متاهلین داشتند، صحبت شد و در آن کارخانه ها واحد مادر و کودک داریم؛ این ها مطالبه گری است که باید در دل ۲۹۰ نماینده باشد.

ردیف بودجه اختصاصی برای قانون هوای پاک

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اقدامات در حوزه محیط زیست گفت: معرفی مدیرانی که ترک فعل در حوزه محیط زیست داشتند، از جمله اقدامات بزرگ نظارتی است.در بعد تقنینی هم بررسی کردیم که چرا اجرا نمی شود که ردیف بودجه اختصاصی برای قانون هوای پاک درنظر گرفتیم.

این کاندیدای مجلس گفت: پیگیری می کنیم که عوارض آلایندگان به حوزه رفع الایندگی اختصاص پیدا کنند و جرایم آن منبع درآمدی برای حوزه هایی نباشد که ربطی ندارند.

رفیعی درباره حوزه پسماند گفت: این موضوع در مجلس آینده پیگیری می شود. فصل محیط زیست در برنامه هفتم ایجاد شده و نظارت بر حسن اجرای آن بسیار اهمیت دارد. فصل محیط زیست آن که ناظر بر سیاست های کلی آمده است.

این نماینده مجلس اظهار کرد: همچنین دولت باید برنامه مبتنی بر تغییرات اقلیمی را ارائه کند تا کشاورز کمتر آسیب ببیند لذا پیگیری و نظارت اولویت دارد. ساماندهی حشرات موذی و حیوانات و سگ های ولگرد مدنظر است. ایجاد مرکز گردوغبار تدوین شده که گام بلندی محسوب می شود لذا داشتن برنامه جامع بسیار مهم است به خصوص اینکه دارای دانش بومی هستیم که می تواند مدیریت کند. برنامه‌های زیادی برای مجلس دوازدهم با نگاه پیش‌برنده و مبتنی بر راهکار داریم.

گلپور نیز در پایان و جمع بندی خطاب به مردم گفت: بنده به عنوان فعال کارگری راه خودم را ادامه می دهم و مطالبات کارگری را دنبال می کنم حتی اگر به مجلس راه پیدا نکنم. اصحاب رسانه قشر کارگری هستند که از کمترین شرایط معیشتی و حقوقی هستند که باید به شرایط آن ها توجه ویژه ای شوند.

رفیعی نیز یاد و خاطره خبرنگاران محیط زیست مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی را گرامیداشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.