شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 21357
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 06 فروردین 1403 - 23:24 | 41 بازدید | ارسال توسط :

کمک رشد چین به ایجاد خوش بینی در سراسر جهان

به عقیده مقامات ارشد و مدیران شرکت‌ها، پایبندی چین به ایجاد نیروهای مولد کیفی جدید و در عین حال ترویج توسعه کیفی، فرصت‌های بازار عظیم و چشم‌اندازهای توسعه گسترده را برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با وجود نااطمینانی‌های روزافزون در چشم‌انداز اقتصاد جهانی فراهم می‌آورد. آنها این اظهارات را روز یکشنبه طی افتتاحیه رویداد دو […]

کمک رشد چین به ایجاد خوش بینی در سراسر جهان

به عقیده مقامات ارشد و مدیران شرکت‌ها، پایبندی چین به ایجاد نیروهای مولد کیفی جدید و در عین حال ترویج توسعه کیفی، فرصت‌های بازار عظیم و چشم‌اندازهای توسعه گسترده را برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با وجود نااطمینانی‌های روزافزون در چشم‌انداز اقتصاد جهانی فراهم می‌آورد.

آنها این اظهارات را روز یکشنبه طی افتتاحیه رویداد دو روزه «مجمع توسعه چین ۲۰۲۴» آن هم چند هفته پس از رونمایی هدف رشد ۵ درصدی دومین اقتصاد بزرگ جهان، مطرح کردند.

اقتصاد چین سال جدید میلادی را با قدم گذاشتن در مسیری مثبت شروع کرده که ناشی از سیاست‌های اقتصاد کلان موثر است.

«جِنگ شان‌جیه» رئیس «کمیسیون ملی توسعه و اصلاح» در مجمع توسعه چین ۲۰۲۴ گفت: با رشد تولید پایدار، احیای پایدار تقاضا و عوامل مثبت دیگر، اطمینان دارد و قادر است به اهداف بزرگ توسعه اقتصادی و اجتماعی خود دست یابد.

وی تاکید کرد: به طور خاص، بهره گیری فعال چین از نیروهای مولد کیفی جدید نه تنها رشد اقتصادی این کشور را ترویج می‌کند بلکه شتاب شدیدا مورد نیاز را به احیا و توسعه اقتصادی جهان تزریق می‌نماید.

نیروهای مولد کیفی جدید نشان دهنده یک تغییر پارادایم در بهره وری است که در درجه اول با پیشرفت‌های فناوری انقلابی، تخصیص نوآورانه عوامل تولید و تحول و ارتقای عمیق صنعتی به پیش می‌رود.

رئیس کمیسیون ملی توسعه و اصلاح خاطر نشان کرد چین در حال افزایش تلاش‌ها برای ایجاد صنایع نوظهور، تقویت ادغام عمیق فناوری دیجیتال با اقتصاد واقعی و هم‌گرایی تولید پیشرفته با خدمات مدرن و ایجاد موتورهای رشد جدید در بخش‌هایی مانند تولید زیستی، هوافضای تجاری، مواد جدید و اقتصاد ارتفاع کم است.

«لینگ های» رئیس منطقه آسیا-اقیانوسیه، اروپا، خاورمیانه و آفریقا در «مسترکارت» می‌گوید پایه‌های چین به دلایلی از جمله استعداد و خلاقیت مردم چین و همچنین پایبندی دولت به اصلاحات و گشایش همچنان بسیار قدرتمند هستند.

وی افزود: علاوه بر این، تلاش‌های مستمر چین برای تقویت نوآوری و توسعه فناوری کلید آزادسازی پتانسیل رشد آن محسوب می‌شود.

«کریستالینا جورجیوا» مدیر عامل «صندوق بین‌المللی پول» گفت چین از لحاظ آمادگی هوش مصنوعی در خط مقدم اقتصادهای نوظهور قرار دارد و زیرساخت‌های دیجیتالی به خوبی توسعه یافته است که یک شروع درجه یک را به ارمغان می‌آورد.

وی با بیان اینکه در میان مدت چین همچنان یک کمک کننده اصلی به رشد اقتصادی جهان خواهد بود، گفت ایجاد یک چارچوب نظارتی قدرتمند هوش مصنوعی و تقویت روابط اقتصادی با سایر کشورهای نوآور به قدرت چین کمک می‌کند.

«لان فو آن» وزیر امور دارایی هم گفت چین سیاست‌های مالی را در جهت ارتقای صنعتی، تقویت رشد صنایع نوظهور و ایجاد بخش‌های آینده تقویت می‌کند.

وی افزود: دولت با اتخاذ یک رویکرد ویژه منطقه‌ای برای ایجاد نیروهای مولد کیفی جدید، در نظر دارد محرک‌ها و مزایای جدیدی را برای رشد اقتصادی پایدار ایجاد کند.

«جین لی‌چون» رئیس «بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا» گفت توسعه نیروهای مولد کیفی جدید می‌تواند از سیاست‌های مالی پیشگیرانه بهره مند شود، با اینکه یارانه‌های مستقیم ممکن است موثرترین نتایج را به همراه نداشته باشند.

به باور وی خودداری از سیاست‌های مالی که انگیزه تولید و نوآوری و خلق ثروت را خفه می‌کند، لازم است.

«راج سوبرامانیام» رئیس شرکت «FedEx» که ارائه دهنده خدمات تحویل سریع مستقر در آمریکاست، گفت تعهد درازمدت این شرکت به سرمایه گذاری در و رشد با چین، کمک چشمگیری به رشد آن کرده است. چین طی ۴۰ سال اخیر به یکی از بزرگترین عملیات‌های FedEx در جهان تبدیل شده است.

وی افزود: بر این باوریم که بازارهای باز و همکاری به منظور گسترش رشد و شکوفایی برای همه لازم است. ما به کشف فرصت‌های جدید در چین پایبندیم و از نوآوری‌های دیجیتال خود برای ایجاد منعطف‌ترین، کارآمدترین و هوشمندترین شبکه دنیا استفاده می‌کنیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.