شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 19542
  پرینتخانه » استانها, ویژه تاریخ انتشار : 06 بهمن 1402 - 14:53 | 79 بازدید | ارسال توسط :

موسسه رازی برندی بسیار معتبر در دنیاست

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به درخواست صادرات واکسن و فرآورده های بیولوژیک به کشورهای مختلف دنیا گفت: موسسه رازی برند بسیار معتبری در سطح دنیا محسوب می شود و درخواست های زیادی برای صادرات وجود دارد. به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ روشن، دکتر علی اسحاقی در بازدید مدیران […]

موسسه رازی برندی بسیار معتبر در دنیاست

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به درخواست صادرات واکسن و فرآورده های بیولوژیک به کشورهای مختلف دنیا گفت: موسسه رازی برند بسیار معتبری در سطح دنیا محسوب می شود و درخواست های زیادی برای صادرات وجود دارد.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ روشن، دکتر علی اسحاقی در بازدید مدیران معاونت دیپلماسی وزارت امور خارجه از موسسه رازی در نشستی صمیمانه به فعالیت های بین المللی و صادراتی موسسه رازی اشاره کرد و افزود: چندین دوره آموزشی برای کشورهای افریقایی توسط موسسه رازی برگزار شده و برای حصول نتیجه و هدف مورد نظر، لازم است ارتباطات و اقدامات لازم از سوی موسسه رازی و کشورهای افریقایی افزایش یابد و سرعت عمل بیشتری داشته باشیم.
وی با اشاره به صادرات سرم های درمانی به کشور عراق نیز اظهار کرد: سالهاست سرم های درمانی ضدمارگزیدگی و عقرب زدگی موسسه رازی به کشور عراق صادر می شود و در حال حاضر صد درصد نیاز عراق در این حوزه توسط موسسه رازی تامین می شود.
رئیس موسسه رازی خاطرنشان کرد: برای صادرات واکسن های دامپزشکی وزارت امور خارجه می تواند تسهیل کننده باشد اما در حوزه واکسن های پزشکی محدودیت هایی از سوی موسسه وجود دارد که در صدد رفع آن هستیم که فرسودگی زیرساخت ها یکی از مهمترین عوامل است.
وی با اشاره به صادرات سرم ضد دیفتری موسسه رازی به کشور یمن، تصریح کرد: موسسه رازی برند بسیار معتبری در سطح دنیاست و درخواست های زیادی برای صادرات واکسن وجود دارد بر این اساس بر روی افزایش ظرفیت تولید، ایجاد و تدوین مستندات و ایجاد زیرساخت های صادراتی متمرکز شده ایم.
عضو هیئت علمی موسسه رازی به درخواست سالانه یک میلیون آمپول سرم درمانی از سوی کشور فیلیپین اشاره کرد و گفت: در همین راستا ظرفیت تولید این سرم ها افزایش یافته و در عراق نیز مجموعه ای اضافه کردیم که برای تایید مستندات وزارت امور خارجه می تواند نقش مهمی داشته باشد تا با راه اندازی این مرکز، ظرفیت تولید به شکل محسوسی افزایش یابد و شاهد ارزآوری به کشور باشیم.
دکتر اسحاقی افزود: در کشورهای افریقایی نیز برمبنای ارتباط با سفرا، امکان مذاکره برای آموزش وجود دارد چراکه کشورهای اروپایی بیشتر در زمینه فروش واکسن در افریقا فعال هستند و ما می توانیم در حوزه آموزش ورود پیدا کنیم تا به استقلال آنان نیز کمک شود.
وی اضافه کرد: ورود در این عرصه نیازمند حمایت وزارت امور خارجه و سپس نیاز و ظرفیت سنجی از سفرا توسط موسسه رازی است تا آگاهانه و درست برای سودآوری بیشتر در این حوزه اقدام کنیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.