شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 20115
  پرینتخانه » اجتماعی, ویژه تاریخ انتشار : 24 بهمن 1402 - 11:17 | 85 بازدید | ارسال توسط :

مرکز فناوری ساخت افزایشی پژوهشگاه مواد و انرژی راه‌اندازی شد

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی از راه‌اندازی مرکز فناوری ساخت افزایشی، همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد. به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ روشن، دکترحمید امیدوار رییس پژوهشگاه مواد و انرژی با بیان این مطلب که، مرکز فناوری ساخت افزایشی پژوهشگاه مواد و انرژی با تکیه بر محصولات دانش‌بنیان راه‌اندازی شده ، گفت: […]

مرکز فناوری ساخت افزایشی پژوهشگاه مواد و انرژی راه‌اندازی شد

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی از راه‌اندازی مرکز فناوری ساخت افزایشی، همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ روشن، دکترحمید امیدوار رییس پژوهشگاه مواد و انرژی با بیان این مطلب که، مرکز فناوری ساخت افزایشی پژوهشگاه مواد و انرژی با تکیه بر محصولات دانش‌بنیان راه‌اندازی شده ، گفت: این مرکز مجهز به چاپگر سه‌بعدی فلزی بوده و قادر به ارائه خدمات فناورانه به پژوهشگران، صنایع و سازمان‌های کشور و تولید قطعات کاربردی در حوزه‌های مهندسی پزشکی، صنایع خودروسازی، صنایع هوایی و … است.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی با اشاره به اینکه حوزه ساخت افزایشی (Additive Manufacturing) یکی از موضوعات بروز جهان بوده و نقش مهمی در تولید قطعات کاربردی دارد، تصریح کرد: امروزه استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی که از روش مدل‌سازی سریع (Rapid Prototyping) بهره می‌برند، در صنایع مختلف از جمله مواد، مکانیک و هوافضا به‌طور قابل توجهی رشد کرده‌است.

وی ادامه داد: در روش مدل‌سازی سریع، با قرارگیری ذرات قطعه در کنار همدیگر، قطعه به‌صورت لایه لایه تشکیل و بدین ترتیب، محدودیت‌های ساخت به حداقل رسیده و ضعف‌های روشCNC (Computer Numerically Controlled) پوشش داده می‌شود.

امیدوار همچنین ابراز داشت: با دستگاه چاپگر سه‌بعدی فلزی می‌توان بسیاری از قطعات پایلوت را با دستگاه طراحی و یاده‌سازی کرد.

شایان ذکر است، این دستگاه آماده ارائه خدمات به صنایع مختلف و بهره‌برداری مشترک است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.