شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3601
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 25 بهمن 1400 - 13:22 | 88 بازدید | ارسال توسط :
رضازاده، عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

ضرورت افزایش پایانه‌های مرزی مشترک ایران و ترکیه

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: تعداد پایانه های مرزی مشترک میان ایران و ترکیه پاسخگوی سطح روابط اقتصادی و تجاری پیش بینی شده نیست. یعقوب رضازاده در خصوص اهمیت توسعه همکاری ها میان تهران و آنکارا، گفت: ترکیه یکی از کشورهای همسایه خوب ایران است که طی یکصد سال گذشته تنشی میان […]

ضرورت افزایش پایانه‌های مرزی مشترک ایران و ترکیه

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: تعداد پایانه های مرزی مشترک میان ایران و ترکیه پاسخگوی سطح روابط اقتصادی و تجاری پیش بینی شده نیست.
یعقوب رضازاده در خصوص اهمیت توسعه همکاری ها میان تهران و آنکارا، گفت: ترکیه یکی از کشورهای همسایه خوب ایران است که طی یکصد سال گذشته تنشی میان مرزهای مشترکمان نبوده لذا شاهد امنیت و ثبات در این مناطق هستیم.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: مرزنشینان و عشایر دو کشور نیز با یکدیگر روابط خویشاوندی دارند از این رو قرابت و نزدیکی میان دو ملت نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: بزرگترین مرز زمینی کشورمان برای رسیدن به اروپا از مرز بازرگان و کشور ترکیه می گذرد لذا برای دستیابی به بازارهای اروپایی نیاز به افزایش سطح روابط با این کشور وجود دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه امروزه ترکیه نیازمندی های مختلفی از جمله انرژی و گاز را از کشورمان تامین می کند که این مهم موجب ارزآوری شده است، افزود: این مهم در حالیست که متاسفانه برخی بدخواهان تلاش می کنند با شیطنت، روابط و مناسبات دو کشور را تحت تاثیر قرار دهند از این رو مسئولان دو کشور باید خیلی بیشتر دقت نظر داشته باشند.

رضازاده گفت: ۳ پایانه مرزی مشترک میان دو کشور وجود دارد که می تواند بستر خوبی برای صادرات محصولات ایرانی باشد اما این امر کافی نیست لذا اگر اختیارات بیشتری به استاندار آذربایجان غربی داده شود، می توان در مرزهای مشترک بازارچه های مرزی جدیدی راه اندازی شود تا سطح مناسبات اقتصادی افزایش یابد.

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین اتاق های بازرگانی دو کشور نیز باید فعالیت بیشتری داشته باشند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.