شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 19665
  پرینتخانه » اجتماعی, ویژه تاریخ انتشار : 10 بهمن 1402 - 14:01 | 76 بازدید | ارسال توسط :
مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خبر داد:

احداث نیروگاه هاى خورشیدى بزرگ مقیاس در سال ١۴٠٣

🗣️ “حلیا سادات حسینی” مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در موضوع انرژی چند هدف در مجموعه اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران پیگیری و دنبال می‌شود، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از اهداف ترسیم شده محسوب می‌شود. ✅ توسعه نیروگاههای خورشیدی یکی […]

احداث نیروگاه هاى خورشیدى بزرگ مقیاس در سال ١۴٠٣

🗣️ “حلیا سادات حسینی” مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در موضوع انرژی چند هدف در مجموعه اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران پیگیری و دنبال می‌شود، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر یکی از اهداف ترسیم شده محسوب می‌شود.

✅ توسعه نیروگاههای خورشیدی یکی از برنامه‌های اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران است که در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰، ۶۲ کیلووات انرژی، ۱۴۰۱، ۲۸۵ کیلووات انرژی و تا پایان سال ۸۰ کیلووات انرژی به ظرفیت نیروگاه‌ها اضافه خواهد شد.
✅ بنا داریم طی دو سال ۴۰۰ کیلووات انرژی به فضای برق تهران اضافه کنیم .

✅در بحث نیروگاه‌های خورشیدی سیاست ما پیگیری و دنبال کردن نیروگاه‌های بزرگ مقیاس است و این سیاست دنبال می‌شود که بر این اساس سه نقطه در سال ۱۴۰۲ شناسایی شدند که عملیات اجرایی و احداث این نیروگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ کلید خواهد خورد.
✅استفاده سایر انرژی‌های تجدیدپذیر از دیگر برنامه‌ها و اهداف اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران محسوب می‌شود که در همین ارتباط احداث توربین‌های آبی در دو نقطه از شهر تهران از جمله در منطقه ۱۵ در دستورکار قرار دارد.

✅احداث نیروگاهی در محدوده بهشت زهرا که با احداث این نیروگاه حدود ۲ الی ۴ مگاوات به ظرفیت برق تهران افزوده خواهد شد.موارد اشاره شده در سال ۱۴۰۲ سیاستگذاری شده است و انشاءالله در سال ۱۴۰۳ عملیات اجرایی آنها صورت می‌پذیرد.

شناسایی ۶۶ واحد آلاینده شهر تهران در سال جاری

✅برابر دستورالعمل شناسایی منابع آلاینده در سال جاری ۶۶ واحد آلاینده در شهر تهران شناسایی شده اند.

✅حلیا سادات حسینی مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شناسایی واحدهای آلاینده یکی از مسائلی است که توسط اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران انجام شده است.

✅ مردمی‌سازی در محیط زیست و استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و سمن‌ها به صورت ویژه در اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران پیگیری و دنبال می‌شود و در این حوزه تعدادی از مساجد، حوزه علمیه بانوان، امامزاده‌ها و پایگاه‌های بسیج و همچنین سراهای محلات فعالیت ویژه‌ای را دارند و بازخورد خوبی را در این حوزه داریم.

✅ پاکسازی بوستان ها از فیلترهای سیگار با همکاری گروههای جهادی انجام می شود و در ماه دو الی سه بار در بوستان‌های بزرگ گروه‌های جهادی به صورت خودجوش این کار را انجام می‌دهند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در ادامه به بحث آرادکوه و جابجایی این مجموعه اشاره کرد و گفت: در این ارتباط باید اشاره شود که در طرح جامع مدیریت پسماند همه موضوعات این حوزه پرداخته شده است همچنین به جابجایی آرادکوه نیز اشاره شده اما در این شرایط فعلی امکان جابجایی آرادکوه وجود ندارد چرا که جابجایی آن دریک روز و یک سال و … مقدور نیست.

✅ در طرح جامع مدیریت پسماند علاوه بر موضوعات اشاره شده به گاز متان، مدیریت و تصفیه شیرابه‌ها، کمپوست و … اشاره شده است. در طرح جامع آمده است که در کنار آرادکوه باید فضای دیگری برای دفن زباله در نظر گرفته شود که تامین این زمین باید توسط منابع طبیعی انجام شود و تا زمانی که زمین اشاره شده خریداری و تامین نشود نمی‌توان جای دقیقی را برای دفن زباله احداث کرد.

✅ اجرای طرح نوماند اثرات خوبی را در ارتباط با بحث پسماند خواهد داشت.

✅ تمام پروژه‌های شهری باید پیوست زیست محیطی داشته باشد و هیچ پروژه‌ای بدون این پیوست احداث نخواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.