شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 5614
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 07 خرداد 1401 - 14:01 | 163 بازدید | ارسال توسط :

اجرای طرح های مرتع داری در شهرستان ساوجبلاغ

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از بررسی میدانی وضعیت مراتع ولیان و اسکول دره شهرستان ساوجبلاغ در روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه سالجاری خبر داد.
اجرای طرح های مرتع داری در شهرستان ساوجبلاغ

به گزارش خبرنگار چراغ روشن؛ در این ماموریت و کوهپیمایی که از ساعت ۷ صبح با حضور معاون فنی ،فرمانده و جانشین یگان حفاظت اداره کل و رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوجبلاغ و همکاران ایشان آغاز گردید در معیت دامداران و بهره برداران مراتع عمومی ولیان و اسکول دره و تعدادی از معتمدان محلی و ریش سفیدان از سطح مراتع بازدید بعمل آمد.
فرضی افزود: وضعیت پوشش گیاهی و گونه های گیاهی موجود و حدود سامانه عرفی ولیان و اسکول دره مورد بررسی و نهایتا با تشکیل جلسه در منطقه شور‌ک گردن پس از بحث و تبادل نظر با دامداران و بهره‌ برداران تصمیمات لازم اتخاد گردید.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: پروانه شورایی ولیان تا پایان مرداد ماه سال جاری می بایست تبدیل به طرح مرتعداری گردد.
وی خاطر نشان کرد: باتوجه به گرایش منفی مراتع عمومی اسکول دره و ولیان و عدم پوشش گیاهی مناسب مقرر گردید این مراتع به مدت سه سال قرق اعلام گردد، و شوراهای اسلامی روستاهای اسکول دره و ولیان هر کدام دو نفر قرقبان جهت حفاظت از این مراتع بکارگیری نمایند.
در پایان این ماموریت، ساعت ۱۴ با حضور مردم روستای ولیان و روستاهای همجوار در حسینیه حضرت زهرا (س) واقع در روستای ولیان، جلسه ی صمیمی پرسش و پاسخ و رسیدگی به مشکلات و معضلات مردم در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار گردید که مدیر کل و همکاران به سوالات مردم پاسخ دادند.

نویسنده : مسیحا اقتداریان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 1
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.