شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 549
  پرینتخانه » ویژه تاریخ انتشار : 30 دی 1399 - 12:06 | 408 بازدید | ارسال توسط :

پیش بینی وضعیت بیماران مبتلا به کرونا

پژوهشگران فیسبوک و دانشگاه نیویورک مدعی توسعه سه مدل یادگیری ماشینی شده‌اند که می‌توانند به پزشکان درباره پیش‌بینی وضعیت بیماران مبتلا به کرونا کمک کنند
پیش بینی وضعیت بیماران مبتلا به کرونا

این مدل‌های متن باز تنها به چندین تصویر X-Ray نیاز دارند و می‌توانند وخامت وضعیت بیمار و نیاز به اکسیژن را چهار روز زودتر پیش‌بینی کنند.

ویروس کرونا بزرگترین بحران کنونی بشر محسوب می‌شود که تقریبا از یکسال پیش تا به امروز نزدیک به ۹۵ میلیون نفر را آلوده کرده و بیش از ۲ میلیون نفر را به کام مرگ کشانده. همین موضوع باعث شده دانشمندان، پزشکان و پژوهشگران زیادی شروع به توسعه ابزارهایی برای مقابله با این بیماری کنند.

تا به امروز شاهد توسعه چندین الگوریتم هوش مصنوعی توسط شرکت‌های مختلف مانند «علی‌بابا» و «DarwinAI» بوده‌ایم که می‌توانند ابتلا به کووید-‍۱۹ را به وسیله تصاویر X-Ray و با دقت بالا تشخیص دهند. حالا پژوهشگران فیسبوک و دانشگاه نیویورک یک قدم فراتر از این رفته‌اند و می‌توانند با هوش مصنوعی خود وضعیت بیمار را در چهار روز آینده پیش‌بینی کنند.

به عنوان بخشی از همکاری میان دانشگاه نیویورک، پژوهشگران فیسبوک یک سیستم هوش مصنوعی را بر اساس دو مجموعه داده بزرگ عمومی از تصاویر X-Ray قفسه سینه آموزش دادند. در این پژوهش از یک تکنیک یادگیری خود نظارت شده به نام «Momentum Contrast» یا MoCo استفاده شده تا این هوش مصنوعی جدید بتواند از اسکن‌های X-Ray درون مجموعه داده یاد بگیرد، حتی زمانی که برچسبی برای توضیح تصویری وجود ندارد.

قدم بعدی در این پژوهش، تنظیم دقیق مدل MoCo با استفاده از مجموعه داده عمومی دانشگاه نیویورک بود. پژوهشگران طبقه‌بندی‌ کننده‌ها را بر اساس ۲۶,۸۳۸ تصویر X-Ray از ۴,۹۱۴ بیمار توسعه دادند. هدف محققان پیش‌بینی وضعیت بیماران در ۲۴، ۴۸، ۷۲ و ۹۶ ساعت آینده بود. یکی از طبقه‌بندی‌ کننده‌ها توانست وضعیت بیماران را تنها با استفاده از یک تصویر X-Ray پیش‌بینی کند، در حالی که سایر آن‌ها از چندین تصویر استفاده کردند.

industromy@

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.