شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 21910
  پرینتخانه » اقتصادی, ویژه تاریخ انتشار : 28 فروردین 1403 - 18:11 | 16 بازدید | ارسال توسط :
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز:

فرهنگ تولید در کشور نهادینه شود

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه فرهنگ تولید باید در کشور نهادینه شود، گفت: مدیران و مسئولان دولتی باید به این باور برسند که تنها راه نجات کشور، بهبود وضعیت تولید و به تبع آن تغییر شرایط اقتصادی کشور است. به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ روشن، سیدمحمدباقر رضوی تقوی […]

فرهنگ تولید در کشور نهادینه شود

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه فرهنگ تولید باید در کشور نهادینه شود، گفت: مدیران و مسئولان دولتی باید به این باور برسند که تنها راه نجات کشور، بهبود وضعیت تولید و به تبع آن تغییر شرایط اقتصادی کشور است.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ روشن، سیدمحمدباقر رضوی تقوی بیان کرد: بیش از دو دهه است که شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در راستای حمایت از تولید و جهش در این حوزه تعیین می‌شود و علی‌رغم اهمیت تحقق این موضوع متاسفانه با گذشت ۲۰ سال می‌بینیم که هنوز اقدامات کافی و اثربخش از سوی مدیران امر و مسئولان اقتصادی در این حوزه انجام نشده است.

عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون صنعت و معدن چهارمین دوره اتاق بازرگانی البرز افزود: در ابتدای هر سال همواره از سوی دولت نشست‌های تخصصی، جلسات کارگروهی و کمیته‌های اجرایی مختلف برای پیشبرد اقداماتی در راستای حمایت از تولید و رونق اقتصادی تشکیل می‌شود، اما در پایان همان سال مشاهده می‌کنیم که هیچ اقدام مثبت و سازنده‌ای در این راستا عملیاتی نشده است.

وی در ادامه گفت: فرهنگ تولید در کشور باید نهادینه شود، بدان معنا که مدیران و مسئولان دولتی به این باور برسند که تنها راه نجات کشور، بهبود وضعیت تولید و به تبع آن تغییر شرایط اقتصادی کشوراست، در غیر این صورت نمی‌توانیم انتظار جهش در این حوزه را داشته باشیم و یا از افزایش نرخ تورم در جامعه جلوگیری کنیم.

رضوی تقوی تاکید کرد: بهترین مشاوران برای ارائه راهکارهای سازنده به دولت در راستای حمایت از تولید و رونق آن فعالان بخش خصوصی و پارلمان‌ها و تشکل‌های مرتبط به این حوزه از جمله اتاق‌های بازرگانی هستند؛ زیرا فعالان اقتصادی در این مجموعه‌ها عضویت دارند که به دلیل فعالیت در چرخه تولید و صنعت از نزدیک با مسائل و مشکلات این حوزه آشنا هستند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن چهارمین دوره اتاق بازرگانی البرز با اشاره به اهمیت توجه به قانون بهبود مستمر کسب‌و‌کار افزود: اگر چه این قانون کامل نیست، اما انتظار می‌رود که برای مساعد ساختن شرایط تولیدکنندگان و صنعتگران استان موارد وضع شده در این قانون به درستی اجرایی شده و از صدور بخش‌نامه‌های مخل کسب‌وکار جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی از جمله اندیشمندان و نخبگان اقتصادی تاکید کرد و گفت: درست است که در شرایط تحریمی هستیم، اما باز هم فعالان اقتصادی بخش خصوصی با وجود تمامی مشکلات به امر صادرات می‌پردازند، چون راه خود را پیدا کرده‌اند اما متاسفانه دولت و مجلس در وضع قوانین و بخش‌نامه‌ها از فعالان این عرصه نظرخواهی نمی‌کنند.

رضوی تقوی در بخش دیگری در خصوص مهم‌ترین موانع و مشکلات پیش روی فعالان بخش خصوصی گفت: از ابتدای سال جاری نیز با مشکلاتی مانند افزایش نرخ ارز و افسار گسیختگی نرخ تورم مواجه هستیم که اتخاذ هرگونه تصمیمات کنترلی در این مورد بر عهده قانون‌گذار و مجریان دولتی است، در چنین شرایطی بخش خصوصی مجبور است که در مسیر تورمی موجود حرکت کند.

وی عنوان کرد: در سال گذشته علی‌رغم نام‌گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری به مهار تورم و رشد تولید، اقدام مثبتی در این مورد صورت نگرفت و منجر به رخدادهایی مانند افزایش قیمت مواد‌اولیه و ماشین‌آلات مصرفی شد، در چنین شرایطی فعالان اقتصادی به راحتی نمی‌توانند نیازهای چرخه تولید خود را تامین کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.