شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 29 April , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 21640
  پرینتخانه » آخرین اخبار, ویژه تاریخ انتشار : 19 فروردین 1403 - 21:55 | 29 بازدید | ارسال توسط :
عضو هیات علمی موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد:

ضرورت توجه به منزلت بازنشستگان لشکری در مجلس دوازدهم

منزلت بازنشستگان لشکری در ایران به عنوان افرادی که خدمات خود را در نیروهای مسلح انجام داده‌اند، باید مورد توجه و احترام قرار بگیرد. برای تحقق این موضوع، تصویب قوانین و تدابیر مرتبط در مجلس شورای اسلامی می‌تواند مؤثر باشد. پیمان فلسفی، عضو هیات علمی موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در گفت و […]

ضرورت توجه به منزلت بازنشستگان لشکری در مجلس دوازدهم

منزلت بازنشستگان لشکری در ایران به عنوان افرادی که خدمات خود را در نیروهای مسلح انجام داده‌اند، باید مورد توجه و احترام قرار بگیرد. برای تحقق این موضوع، تصویب قوانین و تدابیر مرتبط در مجلس شورای اسلامی می‌تواند مؤثر باشد.

پیمان فلسفی، عضو هیات علمی موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن بیان این مطلب گفت: قوانینی که به تصویب می رسد، باید تضمین کننده حقوق بازنشستگان لشکری باشد؛ این موضوع شامل معیشت مناسب، حمایت درمانی و دسترسی به خدمات بهداشتی-درمانی است. همچنین قوانین باید تعیین کننده معیارهای منصفانه برای محاسبه مزایای بازنشستگی و تعیین سطح حمایت مالی باشد.

وی با بیان اینکه توسعه شغلی دیگر موضوع مدنظر در قانونگذاری باید باشد، اظهار داشت: در همین راستا بایستی به بازنشستگان لشکری امکانات لازم برای شروع یا توسعه فعالیت‌های شغلی و کسب و کارهای خود داده شود. این موضوع شامل ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، حمایت مالی و تسهیلات مالی و اعتباری می‌شود.

فلسفی در ادامه افزود: قوانین باید امکان حضور در بازار سرمایه و سهامداری را با تسهیلات و تخفیفات ویژه برای بازنشستگان لشکری فراهم کند. این اقدام می‌تواند به آنها فرصتی برای سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از اقتصاد کشور را بدهد.

عضو هیات علمی موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی، حمایت اجتماعی و فرهنگی را دیگر مساله مهم دانست و تصریح کرد: قوانین باید حمایت‌های اجتماعی و فرهنگی به بازنشستگان لشکری را تضمین کند. این موضوع شامل فراهم کردن امکانات فرهنگی و ورزشی، حمایت لازم برای مشارکت در جامعه و فعالیت‌های اجتماعی و تشویق به مشارکت در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی است.

فلسفی با اشاره به اینکه قوانین باید مکانیزم‌هایی را برای حفظ حقوق و منافع بازنشستگان لشکری فراهم کند، گفت: این مساله شامل رسیدگی به شکایات و درخواست‌ها، ارایه خدمات حقوقی رایگان و توسعه سامانه‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی جهت ارایه اطلاعات و پاسخگویی به نیازهای بازنشستگان است.

وی اضافه کرد: در تدوین قوانین مربوط به حقوق بازنشستگان لشکری در ایران و سایر مسایل مرتبط، همکاری و مشارکت با نهادها و سازمان‌های مرتبط، از جمله سازمان بازنشستگی و تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، می‌تواند سودمند باشد. همچنین بررسی تجربیات و قوانین مشابه در سایر کشورها نیز می‌تواند به قوانین و تدابیر مناسب در این زمینه کمک کند.

عضو هیات علمی موسسه آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در پایان اذعان داشت: برای تصویب قوانین مربوط به بازنشستگان لشکری در مجلس شورای اسلامی، نیاز به توافق و هماهنگی بین اعضا و همچنین حمایت و تأیید قوی از سوی نمایندگان است. این فرایند نیازمند مذاکره، بحث و بررسی جامع از طرح قوانین و ارایه دلایل و مستندات مربوطه است.

خبرنگار: علیرضا نیاکان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.