شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 3780
  پرینتخانه » ویژه تاریخ انتشار : 12 اسفند 1400 - 15:05 | 197 بازدید | ارسال توسط :

زمین برای وجود مهربان علی اکرمی جای مناسبی نبود

تابستان سال ۹۰ بود. دانشجوی ترم سه بودم و پرستار مادر و مادربزرگ علی اکرمی. آنها خانواده ای دیندار، با خلاق، صادق و اهل نماز و قرآن و اهل خیر و نیکی بودند و چه در خوشی چه در غم همیشه متوسل به نماز و قرآن بودند. بارها می دیدم که علی اکرمی و مادرش […]

زمین برای وجود مهربان علی اکرمی جای مناسبی نبود

تابستان سال ۹۰ بود. دانشجوی ترم سه بودم و پرستار مادر و مادربزرگ علی اکرمی. آنها خانواده ای دیندار، با خلاق، صادق و اهل نماز و قرآن و اهل خیر و نیکی بودند و چه در خوشی چه در غم همیشه متوسل به نماز و قرآن بودند.
بارها می دیدم که علی اکرمی و مادرش پنهان و آشکار به افراد نیازمند کمک می کردند و هر کاری از دستشون بر می آمد برای اطرافیان انجام می دادند، انگار که تنها با خدا معامله می کردند. کارشان برای خودنمایی نبود. در مدت زمانی که با خصوصیات اخلاقی آنها آشنا شدم هرگز اهل دروغ و ریا نبودند و صداقت و درستکاری پیشه کارشان بود.
درگفتار و اعمال خود و مادرشان همیشه امر به معروف و نهی از منکر پیدا بود و همه با گفتار و اعمال به راه درست زندگی راهنمایی می کردند. او همیشه نظرش بر این بود که انسان همیشه راه درست وحق را پیش بگیرد و سخن حق را بگوید حتی اگر برای خودش هم گران تمام شود و به حرف مردم اعتنا نکند.
او همانند مادرش در بیان حق، انسانی شجاع بود و هیچ زمان سخن بیهوده و غیبت از از و خانواده اش نشنیدم.
همیشه گزیده و مفید سخن میگفت و لبخندی هم در چهره مهربانش پیدا بود. بسیار مهربان و بزرگمنش و متواضع و خاکی بود و خود را از کسی بالاتر نمی دید.
در آن برهه برای برخی واحد های درسم به کامپیوتر نیاز داشتم و از نظر مالی نمی توانستم خریداری کنم ولی او به محض اینکه متوجه شد به کامپیوتر نیاز دارم همانند یک برادر کامپیوتری برای من فراهم کرد.
ایشان در حق همه خوبی می کرد. در حق خانواده و همسرش در حق مادرش در حق اطرافیان و فامیل و همه، به نظر من انسانی به تمام معنا بود و وقتی فهمیدم به رحمت خدا رفتند بسیار ناراحت شدم و همانند برادر خودم، داغدارش شدم.
برادر عزیز و بزرگوار علی اکرمی، آیا زمین برای وجود مهربان او جای مناسبی نبود؟ به جایی پاک و مقدس تعلق داشتی! فرشته ای بودی در زمین که با آسمانی شدنت در جوار فرشتگان دیگر آرام گرفتی. آرام بگیر که نفسهای خسته ات حکایت از بی رحمی دنیا در حق وجود پاکت بود. آرام خفته ای در خاک ولی روحت در ملکوت خدا همیشه زنده است هیچ زمان یادت از ذهن و قلب ما پاک نخواهد شد و همیشه در قلبهای ما زنده خواهی بود.
به امید آنکنه ما هم بتوانیم مثل تو بزرگوارانه زندگی کنیم. از صمیم قلب سوگوارانه به همسر بزرگوار و گرامیش و فرزندانش و تمام بستگان و عزیزان و داغداران غم او تسلیت عرض می کنم و خدا به آنها صبر عطا کند. خداوند روح این برادر بزرگوار را قرین رحمت کند.

نویسنده : فاطمه ساعدی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.