شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 22479
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1403 - 16:13 | 20 بازدید | ارسال توسط :

نگاهی به پیشتازی چین در زمینه توسعه فناوری انرژی پاک در جهان

صنعت انرژی پاک در سال ۲۰۲۳ به یکی از نیروهای محرکه اصلی رشد اقتصادی چین تبدیل شد و سهم آن در رشد اقتصادی این کشور به ۴۰ درصد رسید. برای نمونه، طبق گزارش منتشر شده، سرمایه گذاری چین در زمینه انرژی خورشیدی در ۱۰ سال گذشته از ۵۰ میلیارد دلار فراتر رفت. این اقدام نه […]

نگاهی به پیشتازی چین در زمینه توسعه فناوری انرژی پاک در جهان

صنعت انرژی پاک در سال ۲۰۲۳ به یکی از نیروهای محرکه اصلی رشد اقتصادی چین تبدیل شد و سهم آن در رشد اقتصادی این کشور به ۴۰ درصد رسید.

برای نمونه، طبق گزارش منتشر شده، سرمایه گذاری چین در زمینه انرژی خورشیدی در ۱۰ سال گذشته از ۵۰ میلیارد دلار فراتر رفت. این اقدام نه تنها استقلال تامین انرژی چین را ارتقا داده، بلکه شغل‌های بسیاری را ایجاد کرده است. در حال حاضر، میزان تولید پنل‌های خورشیدی چین بیش از ۸۰ درصد کل تولید جهانی را به خود اختصاص داده است.

این در حالی است که صنعت انرژی بادی در چین از جمله احداث نیروگاه بادی در دریا نیز سریعا گسترش یافته است. دولت با ارائه یارانه‌هایی، شرکت‌های تولید کننده را به تحقیق و توسعه و نوآوری در زمینه انرژی بادی تشویق کرده است.

بر اساس «گزارش جهانی انرژی بادی ۲۰۲۳»، ظرفیت تولید توربین بادی چین در سال ۲۰۲۳ میلادی حدود ۶۰ درصد تولید کل جهان را به خود اختصاص داد و به مراتب از اروپا که سهم آن ۱۹ درصد بود و در مقام دوم در جهان دارد و آمریکا که سهم آن فقط ۹ درصد و در مقام سوم قرار دارد، پیشی گرفته است.

صنعت فتوولتائیک چین نیز توسعه قابل توجهی را تجربه کرده به گونه‌ای که چین به بزرگترین تولید کننده ماژول‌های فتوولتائیک خورشیدی در جهان تبدیل شده و تولید بیش از ۸۰ درصد ماژول‌های فتوولتائیک جهان را از آن خود کرده است.

در زمینه خودروهای انرژی جدید، چین خود را به عنوان تولید کننده پیشرو در خودروهای هیبریدی پلاگین و خودروهای سواری برقی معرفی و سیاست‌های حمایتی را برای صنایع مرتبط اتخاذ کرده است. چین همچنین به عنوان بزرگترین تولید کننده باتری‌های برق، جایگاه برجسته‌ای در جهان را به خود اختصاص داده است.

چین با اقداماتی از جمله اجرای سیاست حمایتی، همکاری استراتژیک با دیگر کشورها و نوآوری مستقل، خود را به یک بازیگر اصلی در بازار جهانی خودروهای برقی و خودروهای هیبریدی تبدیل کرده است. این گونه تلاش‌های چین باعث شده این کشور در زمینه تولید و عرضه انرژی بادی و خورشیدی، در مقام نخست جهان قرار گیرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.