شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 21651
  پرینتخانه » استانها تاریخ انتشار : 20 فروردین 1403 - 18:50 | 19 بازدید | ارسال توسط :
عضو شورای شهر کرج مطرح کرد؛

اصلاح شرایط موجود منجر به هفت تذکر به شهردار کرج شد

عضو شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور خود ضمن تذکر به شهردار کرج در خصوص رویه جاری مدیریتی در شهرداری ، خواستار اصلاح شرایط موجود شد. به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ روشن، جواد چپردار در نطق پیش از دستور صد و شصت و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با تبریک […]

اصلاح شرایط موجود منجر به هفت تذکر به شهردار کرج شد

عضو شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور خود ضمن تذکر به شهردار کرج در خصوص رویه جاری مدیریتی در شهرداری ، خواستار اصلاح شرایط موجود شد.

به گزارش مسیحااقتداریان خبرنگار صدای چراغ روشن، جواد چپردار در نطق پیش از دستور صد و شصت و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با تبریک مجدد سال جدید و آرزوی قبولی طاعات، ضمن قدردانی و سپاس از یکسال تلاش همکاران عزیزم در شورا و مدیریت شهری از شهردار،معاونین،مدیران کل ستادی،مدیران مناطق و سازمان ها به ویژه کارشناسان، کارکنان ،پاکبانان و سبزبانان خدوم شهرداری و پیمانکاران محترم که ما را در تحقق برنامه و بودجه سال ۱۴۰۲ مساعدت و همراهی نمودند ،قدردانی کرد و اظهارداشت: .همانگونه که بارها عرض کرده ام،برابر قانون و عهدی که به مردم سپرده ایم، تکالیف ما در شورا برنامه،نظارت،مشورت و تذکر به مدیریت شهری و مسئولیت شهردار محترم اقدامات اجرایی در اصلاح امور است.بدیهی است ما هر وقت در تکالیف خود به شایستگی عمل نمائیم،حل مطالبات و رضایتمندی مردم حاصل گردیده و در تعلل از آن، این مهم محقق نخواهد شد.

📌تذکر اول؛ سبک مدیریت مالی در شهرداری را اصلاح کنید
بخش عمده ای از تحقق بودجه ۲۰ هزار میلیاردی سال ۱۴۰۳، خط مقدم رضایت مندی شهروندان و مطالبات مردم در عهده مدیریت ده گانه مناطق شهرداری است.دو نکته مهم آنست که اولاً؛ پرداختن به پروژه های مرکزی،تقاطعات،قطار شهری،خطوط بی،آر،تی،خرید اتوبوس برقی،تکمیل بزرگراه شمالی و هزینه های بلا اثر در تعاملات یک سویه با سایر دستگاه ها نباید ما را از حداقلی مطالبات محلی و عمران مناطق که تکالیف ذاتی شهرداری می باشد غافل نماید. در سال ۱۴۰۲ وضعیت زباله،ترمیم آسفالت معابر،باز سازی جوی و جداول با درخواست مردم،پتانسیل مالی مناطق و پشتیبانی سازمان های مرکزی تطبیق نداشته است.
دوماً،مبنا و منطق اینکه تا ۷۰ درصد از درآمد مناطق به محض تحقق به ستاد مرکز واریز می گردد،چیست؟ اگر به کارآمدی مدیران اطمینان دارید،این سبک را اصلاح نمایید و اجازه دهید تا درصد بیشتری از درآمد محقق از اخذ عوارض نقدی و تهاتر مناطق خرج هزینه عمران، آبادانی و مطالبات پیمانکاری همان منطقه گردد.سرباری هزینه ی زیان دهی سازمان ها و ارقام میلیاردی پروژه یا پیمانکاری های مرکزی نباید امور محلات و مناطق را مختل نماید.تدبیر آنست که مازاد درآمد مناطق آنهم پس از تحقق تعهدات مقرر به ستاد مرکزی واریز گردد نه آنکه اولین برداشت در ماه یا در ماه های اول سال و قبل از تحقق امور جاری باشد.
📌تذکر دوم؛ کارخانه آسفالت داریم اما آسفالت معابر مطالبه معوقه مردم است
در شهرداری کلان شهری که خود کارخانه آسفالت،سازمان عمران و این همه ردیف بودجه مصوب دارد،شایسته نیست که مطالبه معوقه مردم ترمیم آسفالت معابر باشد.پیشنهاد می کنم در سال جاری شهرداری مطابق با سیاست شورا در بودجه و تباصر مصوب جهاد واقعی در تولید،پخش و ترمیم آسفالت معابر و مناطق را در اولویت برنامه و اقدامات قرار دهد.
📌تذکر سوم؛ قرارگاه ها موجب نقض جایگاه حقوقی شهرداری نگردد
احصای مطالبات محلات از طریق قرارگاه اجتماعی برای اقدامات مدیریت مناطق قابل تقدیر می باشد ولیکن آنچه مورد تذکر جدی من است، نقض جایگاه حقوقی مدیریت کلان شهرداری در فرماندهی، سیاست گذاری،برنامه ریزی و تحقق اولویت های بودجه است که این مهم در خلع مدیریت واحد و کلان سبب دو گانگی در تکالیف مدیران مناطق گردیده است.
📌تذکر چهارم؛ دست درازی برخی دستگاه ها به قلک شهرداری را متوقف کنید
متاسفانه از ادوار گذشته تا به امروز مبنای غالب تعاملات و تکالیف مشترک شهرداری با نهادها،سازمان ها و دستگاه ها در عوض محوریت قانون،گاهی گرفتار معادلات یک سویه از بیت المال و دست درازی به قلک شهرداری گردیده است و اگر شما یا مدیران تان در این باب قدری احتیاط یا درنگ در تامین وجوه ریالی نمایید بهانه تعلل در همکاری و توقف تکالیف مقرر می گردد. این رویه مرسوم در نظام اسلامی که مدعی صیانت از بیت المال،قانون گرایی، تبلور ایثار و مرهون شهادت است یک نقیصه شرم آور است و بدتر آنکه برخی از مدیران مناطق و سازمان ها نیز گله داشته اند گاهی در داخل مدیریت شهری نیز برای ارائه خدمات پشتیبانی از سوی معاونت ها،سازمان ها و ادارات کل ستادی هم آثار این معادلات از تکالیف مقرر و ردیف های مصوب مقدم تر است،باید در صیانت،نظارت و اصلاح این رویه های غلط اقدام بنیادی،موثر و عاجل نمود.
📌تذکر پنجم؛ دلیل بی توجهی به گزارشات ادارات کل حراست و بازرسی چیست ؟

انتخاب مدیران سالم،کارآمد و نظارت بر عملکرد آنان با وجود ادارت کل حراست، بازرسی و دفاتر متعدد آن قبل از ورود سایر دستگاه های نظارتی به عهده جنابعالی است.بی توجهی به گزارش های مستند ادارت کل مطروحه، تذکرات قانونی اعضای محترم شورا، گاهی منجر به تخطی محرز برخی از مدیران و
خدشه در سلامت مدیریت شهری گردیده است.واقعیت آنست که انتصاب شایسته،ممیزی عملکرد،اخطار جدی به مدیریت ها،صیانت از پاکدستی مدیران خادم،دفاع از اتهامات واهی،حفظ آبروی مدیریت شهری و عزل مدیران متخلف همه از وظایف و اختیارات شماست. به هر حال استمرار مدیریت های نا کارآمد،خاطی و عواقب ناشی از آن به هیچ وجه در مصلحت مدیریت شهری یا فارغ از مسئولیت شما نیست.
📌تذکر ششم؛ تجاری سازی اداره کل ارشاد البرز با کدام مجوز بوده ؟ سنخیت ارشاد با فروش خواربار و میوه و چیپس و پفک چیست ؟
با وجود آنکه مستحضرید،اقدام قاطع و قانونی شهرداری در رفع تخلف اداره اوقاف در تجاری سازی ضلع جنوبی امامزاده محمد (ع)،الزام هر نهادی به صدور مجوز قانونی از سوی شهرداری را محرز نموده است ولیکن چگونه است که در تعلل عوامل شهرداری اداره کل ارشاد در مجاور درب ورودی و ضلع جنوبی این اداره کل در بلوار شهید مطهری و در منظر معبر عمومی اقدام به تغییر کاربری و تجاری سازی نموده است.پاسخ اینکه سنخیت تکالیف ارشاد با فروش چیپس،پفک،میوه و خواروبار چیست؟در عهده شهرداری نیست ولیکن اگر لایحه مصوب یا مجوز قانونی برای این تغییر کاربری وجود دارد، یک نسخه از آن را در اسرع وقت برای ممیزی به کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری ارسال نمایید و اگر مجوزی صادر نگردیده ضمن اقدام عاجل در اعمال قانون و قاطعیت در رفع تخلفات حادث،مقتضی است ترک فعل مدیریت های مرتبط در بروز این تخلف گزارش گردد.
📌و تذکر آخر؛ نتیجه مزایده مجموعه حیات وحش چه شد ؟
نتایج مزایده حیات وحش در سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری بدون اخذ تاییدیه از اداره کل محیط زیست به کجا انجامید؟ به سازمان مربوطه بفرمایید گزارش شروع به کار و اقدامات پیمانکاری که از نظر شما واجد صلاحیت قانونی بوده را به کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری برای ارائه به حامیان محیط زیست و مردم کلان شهر کرج ارسال نمایند،ان شاالله بی تدبیری مدیریت شهری،اهلیت مورد تذکر و سبقه تخلفات پیمانکار امکان برخورداری شهروندان از موهبت حیات وحش،تفرج و گردشگری را متوقف یا معطل ننموده باشد‌. قانون و قاطعیت در رفع تخلفات حادث،مقتضی است ترک فعل مدیریت های مرتبط در بروز این تخلف گزارش شود.
و تذکر آخر؛ نتیجه مزایده مجموعه حیات وحش چه شد ؟
نتایج مزایده حیات وحش در سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری بدون اخذ تاییدیه از اداره کل محیط زیست به کجا انجامید؟ به سازمان مربوطه بفرمایید گزارش شروع به کار و اقدامات پیمانکاری که از نظر شما واجد صلاحیت قانونی بوده را به کمیسیون سلامت،محیط زیست و خدمات شهری برای ارائه به حامیان محیط زیست و مردم کلان شهر کرج ارسال نمایند،ان شاالله بی تدبیری مدیریت شهری،اهلیت مورد تذکر و سبقه تخلفات پیمانکار امکان برخورداری شهروندان از موهبت حیات وحش،تفرج و گردشگری را متوقف یا معطل ننموده باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.