شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 19888
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 16 بهمن 1402 - 18:31 | 60 بازدید | ارسال توسط :
«حسینی» در نود و هفتمین پویش امید و افتخار مطرح کرد؛

کاهش ۳۷ درصدی مصرف آب با استفاده از سیستم آبیاری هوشمند

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در قالب نود و هفتمین پویش امید و افتخار، آیین رونمایی از بسته محیط زیستی شهرداری تهران با تاکید بر مدیریت انرژى و منابع تجدیدپذیر برگزار شد. به گزارش روابط عمومى اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران ؛ “حلیا سادات حسینی”،در این مراسم اظهار کرد: […]

کاهش ۳۷ درصدی مصرف آب با استفاده از سیستم آبیاری هوشمند

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در قالب نود و هفتمین پویش امید و افتخار، آیین رونمایی از بسته محیط زیستی شهرداری تهران با تاکید بر مدیریت انرژى و منابع تجدیدپذیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومى اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران ؛ “حلیا سادات حسینی”،در این مراسم اظهار کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۲ در پی تفاهم نامه با ستاد معاینه فنی شهر تهران در راستای پیاده‌سازی اسناد بالادستی در حوزه انرژی، اقداماتی در دستور کار قرار گرفت و قرار شد یکی از مراکز معاینه فنی تبدیل به مرکز معاینه فنی دوستدار محیط زیست شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تاکید کرد: سهم عمده مصارف آب در شهر تهران مربوط به فضاهای عمومی و شهری است و در کنار آن اهمیت اکولوژیک مورد توجه مدیریت شهری است، اما در کنار اهمیت اکولوژیک باید موضوع آبیاری نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی، گفت: سیستم آبیاری هوشمند برای نخستین بار در شهر تهران و حتی در کشور در مرکز معاینه فنی پیاده‌سازی خواهد شد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهردارى تهران ادامه داد: این سیستم جدید آبیاری که با استفاده از تکنولوژی و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان رقم خورده است، منجر به کاهش ۳۷ درصدی مصرف آب شده است. که این مسئله میتواند مصرف آب چاههای زیرزمینی را کاهش دهد.

همچنین حسینى افزود: همزمان با احداث نیروگاه خورشیدی در مرکز الغدیر، دو نیروگاه دیگر در مناطق ۹ و ۲۱ هر کدام با ظرفیت ۱۵ و ۱۰ کیلو وات  به بهره برداری رسید .

حسینی ادامه داد: استفاده از فناوری بومی از خوبی های  این طرح خواهد بود. با ممیزی انرژی که در مصرف برق انجام گرفت، نیروگاه خورشیدی در  مرکز معاینه فنی الغدیر احداث شد. بر اساس آیین‌نامه هیئت وزیران ۲۰ درصد از مصرف انرژی در ساختمان‌ها باید از انرژی‌های تجدیدپذیر انجام شود و با احداث نیروگاه خورشیدی در مرکز معاینه فنی، برق این مرکز از این محل تامین خواهد شد.

آیین رونمایی از بسته محیط زیستی شهرداری تهران، مدیریت انرژی و منابع تجدیدپذیر در یکی دیگر از پویش های امید و افتخار امروز – ۱۶ بهمن ۱۴۰۲- با حضور حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران، حلیا سادات حسینی مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، شادی مالکی سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، سید محمدمهدی میرزائی قمی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران محمد نژاد مدیر کل نیروگاه های مقیاس کوچک وزارت نیرو و جمعی از مدیران شهری برگزار شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.