شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 22080
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 04 اردیبهشت 1403 - 18:32 | 16 بازدید | ارسال توسط :

نظرسنجی سی جی تی ان: بیش از ۸۰ درصد پاسخ دهندگان کتاب درسی تاریخ جدید ژاپن را محکوم می کنند

دولت ژاپن نسخه جدید کتاب درسی تاریخ خود را تصویب کرد که در آن، قسمت ها درباره جنایات این کشور در تجاوز به کشورهای آسیایی در دوران جنگ جهانی دوم کم اهمیت جلوه داده شده است. این موضوع باعث نارضایتی شدید مردم در بسیاری از کشورهای آسیایی شده، تا جایی که نتایج نظرسنجی که توسط […]

نظرسنجی سی جی تی ان: بیش از ۸۰ درصد پاسخ دهندگان کتاب درسی تاریخ جدید ژاپن را محکوم می کنند

دولت ژاپن نسخه جدید کتاب درسی تاریخ خود را تصویب کرد که در آن، قسمت ها درباره جنایات این کشور در تجاوز به کشورهای آسیایی در دوران جنگ جهانی دوم کم اهمیت جلوه داده شده است. این موضوع باعث نارضایتی شدید مردم در بسیاری از کشورهای آسیایی شده، تا جایی که نتایج نظرسنجی که توسط شبکه تلویزیونی سی جی تی ان در میان کاربران فضای مجازی سراسر جهان نشان می دهد که بیش از ۸۰٪ (۸۲٫۴۵٪) از پاسخ دهندگان به شدت برخورد دولت ژاپن با پیشینه تجاوزکارانه خود را محکوم کرده اند.

در کتاب درسی تاریخ جدید ژاپن که مورد تایید دولت این کشور نیز هست، روایتهای زیادی وجود دارد که اصلا با رویدادهای واقعی تاریخی مطابقت ندارند؛به عنوان مثال، این کتاب درسی  تاریخچه سو‌ء استفاده از “زنان آسایشگر” (زنانی که توسط نظامیان ژاپنی از آنان بهره‌کشی جنسی می‌شد) در دوران استعمارگری ژاپن بر کشورهای آسیایی را رد کرده است. ۹۵٫۳۵ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی فوق با این موضوع اعلام مخالفت کرده‌اند و از دولت ژاپن خواسته‌اند که به واقعیت‌های تاریخی احترام بگذارند. آنها خاطرنشان کردند که باید نسبت به هرگونه تلاش برای سرپوش گذاشتن و زیبا جلوه دادن تاریخ تجاوزکارانه هوشیار بود.

۹۱٫۸۲ درصد از پاسخ دهندگان این نظرسنجی معتقدند که ژاپن به عنوان کشوری که به دیگر کشورها تجاوز کرده است، باید در مورد کتاب درسی تاریخ رفتار محتاطانه داشته باشد. در همین حال، ۹۰٫۲۶ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که دولت ژاپن باید عذرخواهی کند و به “زنان آسایشگر” و کارگران اجباری، غرامت پرداخت کند.

۸۹٫۱۹ درصد پاسخ دهندگان نظرسنجی بر این باورند که اقدامات مکرر دولت ژاپن در زیبا جلوه دادن تاریخ تجاوزکارانه خود از طریق تدوین کتاب درسی تحریف کننده تاریخ، به یکی از موانع اصلی در روابط ژاپن با دیگر کشورهای آسیایی تبدیل شده است.

این نظرسنجی در پلتفرم های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی و روسی شبکه سی جی تی ان منتشر شده است که در عرض ۲۴ ساعت پس از انتشار، در مجموع ۷۴۳۱ نفر به آن پاسخ داده اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.