شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 22076
  پرینتخانه » آخرین اخبار, ویژه تاریخ انتشار : 04 اردیبهشت 1403 - 1:17 | 20 بازدید | ارسال توسط :

جشنواره پژواک؛ فانوسی در راه مستندسازی رادیو

فرانک سعیدی آریا تهیه کننده رادیو معارف، با اثر «فرزند ایران» نامزد مستندهای مستمر جشنواره پژواک با موضوع قهرمان ایرانی شده است.
جشنواره پژواک؛ فانوسی در راه مستندسازی رادیو

به گزارش خبرنگار صدای چراغ روشن، نامزد سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با بیان این که جشنواره پژواک مانند فانوسی در راه مستندسازی رادیو است، تاکید کرد: این جشنواره مسیر ساخت مستند را روشن و مشخص کرد و موجب شد تا ساختار و اصول درست تبیین شود.

سعیدی آریا با اشاره به این که در دوره گذشته هم با دو اثر مستند “سقا” از مرکز یزد و “صدای سفید” از مرکز گیلان کاندیدا شده بود، گفت: امسال اثرم با عنوان “فرزند ایران” به مرحله نهایی راه یافته که به زندگی مرحوم جبار باغچه بان موسس آموزش و پرورش استثنایی در کشور پرداخته است.

وی با بیان ویژگی های اثر انتخابی اش افزود: به نظرم در انتخاب شدن این اثر، ایده اولیه و شروع خلاقانه تاثیر داشته است. همچنین استفاده از صداهای شاهد که در زندگی مرحوم جریان داشته، به جذابیت اثر اضافه کرده است.

سعیدی آریا در ادامه افزود: از زمان راه اندازی جشنواره پژواک ما تهیه کنندگان علاقمند به حوزه مستندسازی شدیم و راه و روش اصولی و درست ساخت یک مستند رادیویی را آموختیم. جشنواره پژواک مثل فانوسی در راه مستندسازی رادیو مسیر ساخت را روشن و مشخص و ساختار و اصول درست را تبیین کرد.

تهیه کننده رادیو معارف معتقد است که شروع خاص و پرکشش، همچنین استفاده از صداهایی خاص و شنیده نشده در کنار پژوهش موضوع مورد نظر، به شاخص شدن یک مستند کمک می کند.

سعیدی آریا ابراز امیدواری کرد که رادیو و قالب های برنامه سازی رادیویی به واسطه اتفاقاتی مثل جشنواره پژواک به جایگاه حرفه ای و اصولی خودشان نزدیک و نزدیک تر شوند. همچنین نگاه سازمان به نیروهای متعهد و خلاق مراکز صدای استان ها، ویژه تر باشد.

خبرنگار: علیرضا نیاکان

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.