شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 11006
  پرینتخانه » استانها, ویژه تاریخ انتشار : 26 آبان 1401 - 1:37 | 97 بازدید | ارسال توسط :
اولین رویداد تانا البرز؛

قطار تولیدثروت روی ریل دانش /آینده در انتظار راه اندازی اولین دهکده نوآوری کشاورزی ایران در البرز 

رییس پارک علم وفناوری البرز در حاشیه رویداد`` تانا البرز`|گفت: تانا، یا به عبارتی، زیست بوم فناوری و نوآوری  یکی از ارکان اقتصاد دانش بنیان با هدف استفاده از توان شرکت های فناور و دانش بنیان برای حل مشکلات در حوزه های مختلف کشاورزی ، صنایع غذایی و فناوری زیستی  درسال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین در استان البرز شکل متفاوتی از این حوزه  را رقم زد.
قطار تولیدثروت روی ریل دانش /آینده در انتظار راه اندازی اولین دهکده نوآوری کشاورزی ایران در البرز 

مهدی عباسی روز دوشنبه بیست و سوم آبان ماه در  آیین اولین رویداد تانا البرز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار…. گفت:

امروز شاهد اولین رویداد تانا البرز هستیم. تانا با نام اختصاری، توسعه اکوسیستم نوآوری استان می‌باشد.

وی افزود: مبنای ما بر این است که ،بصورت موضعی در خصوص موضوعات  اولویت دار وبا توجه به پتانسیل موجود  نیاز استان را مورد بررسی قرار داده و در رفع آن بکوشیم.

« ازآنجا که کارخانه و شرکت های   برند مواد غذایی مهمی در استان وجود دارد ،اولین نیاز را در راستای  رویداد تانا  را اختصاص به حوزه کشاورزی، صنایع غذایی وفناوری های زیستی داده شد» مطلبی بود  که  عباسی به آن اشاره و تصریح کرد:  در این رابطه بالغ بر ۶۰طرح ازسوی  ۶۰ فناور ارائه شد که ۲۰طرح از ۶۰طرح به سرمایه گذار و بخش خصوصی معرفی شدند و ۴۰عنوان نیز قابلیت ارائه را  داشتند.

عالی ترین مقام مسوول در پارک علم و قناوری البرز همچنین اذعان کرد: با توجه به هدف رویداد که،  همان فرهنگ سازی  موضوع می باشد، ۷عنوان طرح که قابلیت جذب سرمایه گذار را می توانست به خود اختصاص دهد در اولویت قرار گرفت.هر چند امید این می رود که به مرور بتوانیم   ۶۰طرح  را به نحو احسن به سرمایه گذار معرفی کنیم.

عباسی در تشریح انعقاد تفاهمنامه در حاشیه رویداد تانا البرز گفت: در کنار رویداد فوق ،  انعقاد تفاهمنامه با پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، تفاهم‌نامه با موسسه تحقیقاتی  آب و خاک کشور  و تفاهم‌نامه با بخش خصوصی جهت  راه اندازی اولین دهکده نوآوری کشاورزی ایران در استان البرز را نیز در بر داشت.

رییس پارک علم و فناوری البرز عنوان کرد:حضور معاون استاندار محترم البرز نیز، اقبال خوبی را رقم زد و آن این که قول مساعدت جهت، ساختارسازی فناورانه برخی شهرستان ها  مانند فردیس، اشتهارد و طالقان که فاقد مراکز و شرکت های دانش بنیان هستند را  بزودی  در دستور کار قرار داده و زیرساخت ه‍ای فناوری ایجاد شود.

ایجاد پردیس های  مشترک دیگر موضوع مورد بحث  عباسی بود که  به آن اذعان  کرد و گفت: ایجاد پردیس های  مشترک، دیگر پیشنهاد پارک علم و فناوری البرز به بخش خصوصی و دولتی و خصولتی،سرمایه گذاران در این رویداد بود که  در صورت پذیرش پیشنهاد از سوی هر بخش ، ما در مجموعه پارک ظرفیت ایجاد ساختارهای فناوری مورد نیاز را برای این عزیزان  فراهم خواهیم کرد. دلیل پافشاری بر این موضوع نیز ، رویه و تغییر توسعه  اقتصادی دنیا بر مبنای دانش بنیان  و تولیدات فناورانه است‌.

وی افزود: مادامی که بخش خصوصی وارد حوزه  فناوری نشود خروجی شگرفی را نمی توان رقم زد اما،تمام توان ما بر این است که اقتصاد این حوزه را نیز خصوصی سازی کنیم .

عباسی یادآور شد: پارک به عنوان شتاب دهنده و حامی  عزیزان فناور, می تواند در پیشرفت و تسریع تولیدات محصولات فناورانه و ایجاد بستر مناسب جهت حضور سرمایه گذاران در این حوزه  را فراهم کند.

نویسنده : مسیحا اقتداریان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.