شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 20941
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 21 اسفند 1402 - 15:15 | 43 بازدید | ارسال توسط :

برگزاری جلسه پایانی دومین نشست چهاردهمین مجلس ملی نمایندگان خلق چین

ساعت سه بعد از ظهر دوشنبه ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) به وقت پکن، جلسه اختتامیه دومین نشست چهاردهمین مجلس ملی نمایندگان خلق چین برگزار شد. شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین و دیگر رهبران حزب و دولت در این مراسم حضور داشتند و «جائو له جی» رئیس کمیته دائمی چهاردهمین مجلس ملی نمایندگان خلق […]

برگزاری جلسه پایانی دومین نشست چهاردهمین مجلس ملی نمایندگان خلق چین

ساعت سه بعد از ظهر دوشنبه ۱۱ مارس (۲۱ اسفند) به وقت پکن، جلسه اختتامیه دومین نشست چهاردهمین مجلس ملی نمایندگان خلق چین برگزار شد. شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین و دیگر رهبران حزب و دولت در این مراسم حضور داشتند و «جائو له جی» رئیس کمیته دائمی چهاردهمین مجلس ملی نمایندگان خلق چین به ایراد سخنرانی پرداخت.

در این جلسه، از طریق رأی‌گیری قطعنامه‌ گزارش کار دولت، نسخه جدید قانون ترکیب شورای دولتی، قطعنامه‌ وضعیت اجرای برنامه‌های اقتصادی و توسعه اجتماعی چین در سال ۲۰۲۳ و برنامه‌های اقتصادی و توسعه اجتماعی سال ۲۰۲۴ به تصویب رسید. در عین حال، برنامه‌های اقتصادی و توسعه اجتماعی چین برای سال ۲۰۲۴ نیز تصویب شد.

در جلسه فوق، از طریق رأی‌گیری قطعنامه‌های مربوط به گزارش کار کمیته دائمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین، گزارش کار دادگاه عالی خلق چین و گزارش کار دادستانی عالی خلق چین نیز به تصویب رسید.

«جائو له جی» گفت که دومین نشست چهاردهمین دور مجلس ملی نمایندگان خلق با موفقیت تمام دستور کار خود را به انجام رساند. نمایندگان در طول این نشست ، به اجرای دقیق مسوولیت خود طبق قانون و رسیدگی گزارش ها و طرح ها پرداختند. نتایج این نشست کاملاً نشان دهنده وحدت دیدگاه های حزب و اراده مردم بوده و مزایای دموکراسی مردمی در کل فرایند و نظام سیاسی اصلی چین را نمایان کرده است.

«جائو له جی» خاطرنشان کرد که امسال هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین و نیز یک سال حساس برای تحقق اهداف “برنامه پنج ساله چهاردهم” است. اجرای دقیق وظایف مختلف تعیین شده در کنفرانس و تلاش برای دستیابی به اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی سالانه اهمیت بسیار خواهد داشت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.