شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 10252
  پرینتخانه » سیاسی, یادداشت تاریخ انتشار : 26 شهریور 1401 - 12:58 | 350 بازدید | ارسال توسط :
برای مرگ مهسا امینی(انالله و انالیه راجعون)؛

《 در رثاء ی مهسا》

امشب شب اربعین سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام است و می خواهم با امامم که نه تنها محبوب القلوب شیعیان بلکه محبوب همه مسلمانان، ادیان و مذاهب و آزادگان جهان است، بخاطر ایستاده گی در برابر ظلم و جور یزید و یزیدیان، سخن بگویم‌.
《 در رثاء ی مهسا》

حسین جان در شب اربعین تو، دختری جوان و مظلوم که هنوز آرزوهای فراوانی داشت، ناجوانمردانه جام مرگ را نوشید.
حسین جان براستی اگر تو امروز بودی در برابر این ظلم چه واکنشی نشان می دادی؟ مگر نه اینکه پدرت امام اول شیعیان آن مظهر عدالت در برابر ظلمی که به زنی غیر مسلمان تعدی شده بود، فرمودند: 《 ای مرد نمایانی که مرد نیستید/ شنیده ام به زنی غیر مسلمان تعدی شده است. شرح بخشی از خطبه امام علی علیه السلام:
《 اطلاع یافته ام یکى از سربازان معاویه به یک زن مسلمان حمله کرده و دیگرى به زنى غیر مسلمان که با مسلمانان هم پیمان بوده است و سپس طلاهاى او را از بدنش بزور بیرون آورده است و زن تنها وسیله ى دفاعش التماس، خواهش و گریه و درخواست کمک بوده است. سربازان معاویه بدون رنج و زحمت و بدون ریختن یک قطره خون و زخم،با دست پر بازگشته اند. اگر مرد مسلمانى از این پس از روى تأسف و غصه بمیرد سزاوار است و سرزنش نمى شود.》برگی از نهج البلاغه
امروز اگر بانو اعظم طالقانی در قید حیات بود به این حادثه تلخ چه واکنشی نشان می داد؟ ! آیا فریاد بر نمی آورد؟ بانوان محترم اصلاح طلب و اصوالگرا آیا فراموش کرده اید که زنده یاد اعظم طالقانی در برابر مرگ ناجوانمردانه زهرا کاظمی توسط سعید مرتضوی چه کرد؟! اکنون سه حزب داریم که دبیران کل این سه حزب را بانوان بعهده دارند. چرا این سه حزب که یکی اصلاح طلب و یکی اصولگرا و یکی ملی مذهبی و متعلق به بیت آیت الله طالقانی است ساکتند؟
چرا واکنش جدی از خود نشان نمی دهند چرا به مقام معظم رهبری، ریاست جمهوری، مجلس، قوه قضاییه نامه نمی نویسند، چرا با معاون رئیس جمهور در امور زنان ملاقات نمی کنند. مگر نه این است که خون دختری جوان و بیگناه به ناحق ریخته شده است.
اکنون و در این شرایط وظیفه بانوان چادری بیشتر است. آنها باید از مقام معظم رهبری که چندی پیش فرمودند؛ با این اعمال مخالفند دیدار و مراتب اعتراض خود را به ایشان برسانند. در شرایط فعلی حرمت خانمهای با حجاب هم ازبین رفته است زیرا این گونه اعمال و رفتار توهین به بانوان با حجاب نیز است.
چندی پیش در مقاله ای در پایگاه خبری صدای چراغ روشن با موضوع حجاب اجباری یا اختیاری به متولیان فرهنگی کشور پیشنهاد دادم که قانونی به روز شده در مجلس شورای اسلامی تصویب کنند و زنان و دختران را از این سردرگمی نجات دهند البته قانونی در سال ۱۳۶۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان رسیده که نیازمند بازنگری است که هم مردم و هم متولیان امر فرهنگ ازاین سردرگمی نجات پیدا کنند.
در پی این حادثه ناگوار و غم انگیز در درجه اول نیروی انتظامی و بعد وزیر کشور بعنوان جانشین فرماندهی کل قوا باید تمامی جزئیات و ابعاد این قضیه را برای شهروندان توضیح دهند و با خاطیان و جانیان این حادثه شوم برخورد کنند و تحویل مراجع قضایی و به مردم معرفی شوند و اگر لازم است از مقام خود برکنار شده و محاکمه شوند.
در پایان بار دیگر فاجعه تاسف بار مهسا امینی این بانوی کردستانی را به خانواده محترم آن مرحومه و تمامی زنان و دختران سرزمینم ایران تسلیت عرض میکنم و از خداوند متعال برای آن مرحومه علو درجات و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از خداوند متعال خواستارم.

نویسنده : علی شاملو- روزنامه نگار
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.