شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 6557
  پرینتخانه » بین الملل, ویژه تاریخ انتشار : 03 تیر 1401 - 13:15 | 63 بازدید | ارسال توسط :

چین قادر به کنترل هماهنگ کووید با توسعه اقتصادی و اجتماعی است

چین تجربه و اعتماد به نفس زیادی در هماهنگ کردن عملکرد پیشگیرانه و کنترل اپیدمی کووید-19 به دست آورده است و همزمان با آن قادر بوده تا ثمره کار سخت خود را برداشت کند و در توسعه اقتصادی و اجتماعی نیز موفق جلوه کند.
چین قادر به کنترل هماهنگ کووید با توسعه اقتصادی و اجتماعی است
به گزارش چراغ امید؛ منبع اعتماد به نفس چین، اجرای صحیح، هدفمند و مؤثر سیاست‌های پویای کووید صفر در این کشور است. اگرچه نوسانات کوچکی در برخی مناطق این کشور همچنان ادامه دارد، اما به لطف تلاش‌های مشترک همه طرف‌های درگیر، وضعیت کلی کنترل این بیماری همه گیر در کشور ثابت باقی مانده است.

پس از قطع زنجیره انتقال در بخش کوچکی از  پکن که به یک منطقه وسیعتر متصل است، وضعیت کنترل کووید-۱۹ در پایتخت چین در حال بهبود است. از روز یکشنبه، تمامی ایستگاه‌های متروی پکن که به دلیل پیشگیری و کنترل بیماری کووید-۱۹ بسته شده بودند، فعالیت خود را از سر گرفتند.

پس از اینکه موارد گسترده ابتلا به کووید-۱۹ در شانگهای تحت کنترل قرار گرفت، این کلانشهر نیز در هفته‌های اخیر تنها چند مورد پراکنده‌ای تایید شده از این بیماری را گزارش کرد.

اعتماد به نفس چین از سیگنال‌های مثبت در عملیات‌های اقتصادی و اجتماعی در این کشور ناشی می‌شود. آخرین داده‌های رسمی حاکی از افزایش شاخص‌های اقتصادی کلیدی در ماه‌های می و ژوئن، پس از اجرای سیاست‌های شدید حمایتی دولت برای رشد و بهبود وضعیت کلی کنترل همه‌گیری است.

در مصرف داخلی چین که یکی از نیرو‌های محرکه اصلی رشد اقتصادی کشور به شمار میرود، نشانه‌هایی از بهبود دیده میشود، به طوری که میزان خرده فروشی سالانه از ۱۱٫۱ درصد در ماه آوریل به ۶٫۷ درصد در ماه می رسید. در طول رویداد بزرگ خرید آنلاین که در تاریخ ۱۸ ژوئن برگزار شد، ارزش سفارشات در سایت JD.com نسبت به سال قبل ۱۰٫۳ درصد افزایش یافت.

تجارت خارجی چین نیز بهبود یافت. مجموع واردات و صادرات این کشور در ماه می ۹٫۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. در مقایسه با ماه آوریل، تجارت کالا در ماه گذشته در منطقه دلتای رودخانه یانگ تسه، یعنی جایی که کلانشهر شانگهای واقع شده است، تقریبا ۲۰ درصد افزایش یافت.

ظرفیت تولیدی چین نیز در حال بهبود است، که نشان‌دهنده پایداری فزاینده عملیات زنجیره‌های تامین و صنعتی است که به دنبال اقدامات موثر ضد کووید و حمایت‎‌‌های سیاست هدفمند دولت صورت گرفت.

نبرد با این ویروس همچنان ادامه دارد و تا زمانی که چین در نبرد نهایی با این ویروس برنده شود، به تلاش‌های بی‌وقفه‌اش برای ایجاد هماهنگی در کنترل کووید-۱۹ و همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی ادامه خواهد داد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.