شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Tuesday, 14 May , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 13575
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 03 تیر 1402 - 16:36 | 97 بازدید | ارسال توسط :

نگاهی به گام‌های چین برای تقویت صادرات

بر اساس گفته مقامات دولتی و ناظران بازار، محصولات فناورانه سبز، تدابیر سیاستگذاری حمایتی و توسعه شرکت‌های خصوصی در بازارهای نوظهور به شکلی موثر نیروی صادرات و تجارت خارجی چین در نیمه دوم سال جاری میلادی را تقویت می‌کنند. بر اساس داده‌های اداره کل گمرگ چین، شانگهای، پکن و استان‌های گوانگ‌دونگ، جیانگ‌سو، جه‌جیانگ و شاندونگ […]

نگاهی به گام‌های چین برای تقویت صادرات

بر اساس گفته مقامات دولتی و ناظران بازار، محصولات فناورانه سبز، تدابیر سیاستگذاری حمایتی و توسعه شرکت‌های خصوصی در بازارهای نوظهور به شکلی موثر نیروی صادرات و تجارت خارجی چین در نیمه دوم سال جاری میلادی را تقویت می‌کنند.

بر اساس داده‌های اداره کل گمرگ چین، شانگهای، پکن و استان‌های گوانگ‌دونگ، جیانگ‌سو، جه‌جیانگ و شاندونگ که نیروگاه‌های صادرات‌محور چین به حساب می‌آیند، هر کدام در پنج ماه نخست امسال شاهد بیش از یک تریلیون یوان (۱۳۹٫۲۹ میلیارد دلار) ارزش کلی واردات و صادرات خود بوده‌اند. تمام این استان‌ها طی دوره مذکور رشد خود را حفظ کرده‌اند.

طی پنج ماه نخست امسال، گوانگ‌دونگ از لحاظ ارزش تجارت خارجی خود در چین رتبه اول را داشته (با ۳٫۹ تریلیون یوان) و در عین حال ارزش کلی واردات و صادرات شانگهای به ۱٫۷۴ تریلیون یوان رسیده است.

«لی کوی‌ون» رئیس بخش گوانگ‌دونگ اداره کل گمرک چین با تاکید بر اینکه فشار بر صادرات و واردات این استان نسبتا سنگین است، گفت تجارت خارجی گوانگ‌دونگ با بهره گیری از فاکتورهایی مطلوب مثل احیای تدریجی تقاضای بازار و رشد اعتماد مداوم میان شرکت‌های تجاری، انعطاف پذیری توسعه خود را حفظ خواهد کرد و یک روند کلی ثبات به همراه نوسانات بسیار اندک در هر ماه را نشان خواهد داد.

داده‌های اداره کل گمرک چین نشان می‌دهد، به دلیل عوامل چندگانه بازدارنده رشد اقتصادی مانند تقاضای رو به کاهش برای کالا و چندپارگی ژئواکونومیک، رشد تجارت خارجی چین در ماه مه با روندی آهسته‌تر از آنچه پیش بینی می‌شد جلو رفته و در عین حال مجموع ارزش صادرات و واردات این کشور با رشد نیم درصد به ۳٫۴۵ تریلیون یوان رسیده است.

اداره کل گمرک چین که مشتاق کمک به ثبات بیشتر انتظارات اجتماعی و تقویت اعتماد به تجارت خارجی است اوایل ماه جاری اعلام کرد که ۱۶ ابتکار را برای تشویق صادرکنندگان کشور به منظور ارسال کالاهای بیشتر به نقاط مختلف جهان رونمایی کرده است.

«وو های پینگ» مدیرکل دپارتمان عملیات عمومیِ اداره کل گمرک چین گفت: تلاش‌هایی برای بهبود کارایی لجستیک فرامرزی صورت گرفته، واردات و صادرات محصولات کشاورزی و غذایی افزایش یافته، تخفیف‌های مالیات صادرات بیشتر شده، به روزرسانی روند تجاری تقویت یافته و نظارت بر تجارت در مناطق مرزی چین بهینه سازی شده است.

اداره کل گمرک چین سال گذشته ۲۳ تدبیر را برای ثبات تجارت خارجی به اجرا در آورد که پشتیبانی محکمی برای کشاندن مقیاس تجارت خارجی چین به یک رکورد بالا فراهم کرد.

وو های پینگ افزود: در مرحله بعد اداره کل گمرگ بر اجرای ۱۶ ابتکار جدید تمرکز خواهد کرد،‌ از شعب گمرک‌های محلی می‌خواهد تا تدابیر حمایتی را اجرایی کنند، راه حل‌های هدفمند برای مشکلات پیش روی صادرات به کار می‌گیرد و اجرای سیاست‌ها و همچنین گرفتن بازخوردها را تقویت می‌کند.

«چن بین» جانشین کمیته کارشناسی در «فدراسیون صنعت ماشین آلات چین» در پکن گفت: تلاش چین برای توسعه با کیفیت بالای سه محصول فناورانه سبز (صفحات خورشیدی، باتری‌های لیتیوم-یونی و خودروهای برقی) نیرو محرکه بزرگی برای تجارت خارجی امسال آن خواهد بود.

حضور روزافزون صادرات سبز طی دهه گذشته به عنوان نمادی از ساختار تجاری بهبود یافته و رشد تجاری با کیفیت بالای چین نیز قدرت و ظرفیت رقابت پذیری بخش‌های مربوطه را آشکار ساخته است.

برای مثال، تولیدکنندگان در استان جیانگ‌سو به ترتیب شاهد افزایش ۸، ۶۴٫۳ و ۵۴۱٫۶ درصدی صادرات صفحات خورشیدی، باتری‌های لیتیومی و خودروهای انرژی جدید خود از ژانویه تا مه امسال در مقایسه با پنج ماه ابتدایی سال گذشته بوده‌اند و ارزش صادرات ترکیبی آن نیز به ۸۷٫۸۹ میلیارد یوان رسیده است.

«جوئو مائوهوا» تحلیلگر «چاینا اوربرایت بانک» می‌گوید: این تغییر و تحول فاکتورهای رشد بسیاری را برای شرکت‌های خصوصی ایجاد کرده تا حضور بازار خود در کشورهای خاورمیانه، آفریقا، جنوب شرق آسیا و اروپا را توسعه بخشند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.