شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 22766
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1403 - 20:02 | 16 بازدید | ارسال توسط :

فرصت جدید روابط چین و مجارستان پس از ورود به “مسیر طلایی” توسعه

«ویکتور اوربان» نخست وزیر  مجارستان روز پنجشنبه 9 مه به وقت محلی در مصاحبه اختصاصی با رادیو و تلویزیون مرکزی چین، سفر رئیس جمهور شی جین پینگ را یک سفر تاریخی خواند که دلیل این موضع مثبت اوربان را می‌توان در نتایج ثمربخش سفر رسمی رئیس جمهور شی جین پینگ به مجارستان یافت.
فرصت جدید روابط چین و مجارستان پس از ورود به “مسیر طلایی” توسعه

در جریان این سفر، رهبران دو کشور با صدور بیانیه ای مشترک اعلام کردند که روابط چین و مجارستان را از سطح مشارکت جامع راهبردی به مشارکت جامع راهبردی «تحت همه شرایط» ارتقا می دهند.

تحلیلگران بر این باورند که چنین تصمیمی نشان می‌دهد اعتماد متقابل سیاسی، اجماع استراتژیک و هماهنگی و همکاری بین چین و مجارستان به سطحی جدید خواهد رسید. در این شرایط، با وجود تمام تغییرات جهانی، روابط چین و مجارستان می تواند در برابر آزمون های مختلف مقاومت کند. دو طرف همچنین بیش از ۱۰ سند همکاری امضا کردند که انگیزه‌ای جدید را به همکاری‌های دوجانبه چین و مجارستان در آینده تزریق می‌کند.

چگونه می تواند توسعه روابط دوجانبه را به یک سطح با کیفیت جدید رساند؟ رئیس جمهور شی جین‌ پینگ در این رابطه خاطرنشان کرد که هر دو طرف باید قاطعانه از منافع و نگرانی های اصلی یکدیگر حمایت کنند و با تقویت اتصال راهبرد توسعه همکاری ها را در زمینه های نوظهور مانند انرژی پاک و هوش مصنوعی گسترش دهند و با حمایت از تدریس همزمان به زبان‌های چینی و مجاری، تبادلات مردمی و فرهنگی دو کشور را تقویت کنند و با تقویت هماهنگی و اتباطات خود به حفاظت از عدالت و برابری در جهان بپردازند. همه این موارد مسیر توسعه روابط چین و مجارستان در عصر جدید را مشخص خواهد کرد.

در حال حاضر روابط چین و مجارستان به سطحی جدید رسیده است. دو طرف در روند تحقق مدرنیزاسیون خود بیش از پیش در کنار یکدیگر ایستاده‌اند تا ضمن تحقق توسعه و شکوفایی مشترک، همکاری بین چین و کشورهای اروپای مرکزی و شرقی را به سطحی بالاتر و عمیق‌تر برسانند. روابط چین و مجارستان پس از  ورود به “مسیر طلایی” توسعه با فرصت‌های جدید مواجه خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.