شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 22057
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 03 اردیبهشت 1403 - 16:49 | 18 بازدید | ارسال توسط :

نظریه «مازاد ظرفیت چین» برای فریب مخاطب مطرح می شود

«آسیا ویکلی» رسانه هنگ‌کنگی  اخیراً با انتشار مقاله‌ای با عنوان «آخرین موج شوک تاب‌آوری اقتصادی چین» اشاره کرده است که «نظریه مازاد ظرفیت چین» که از سوی آمریکا و برخی دیگر کشورهای توسعه یافته مطرح شده هر چند به دنبال آن است که خود را یک نظریه آکادمیک و علمی معرفی کند اما در واقع […]

نظریه «مازاد ظرفیت چین» برای فریب مخاطب مطرح می شود

«آسیا ویکلی» رسانه هنگ‌کنگی  اخیراً با انتشار مقاله‌ای با عنوان «آخرین موج شوک تاب‌آوری اقتصادی چین» اشاره کرده است که «نظریه مازاد ظرفیت چین» که از سوی آمریکا و برخی دیگر کشورهای توسعه یافته مطرح شده هر چند به دنبال آن است که خود را یک نظریه آکادمیک و علمی معرفی کند اما در واقع براساس فریب مخاطب و دروغ استوار شده است..

در این مقاله آمده است که اخیرا جنت یلن وزیر خزانه داری و سایر مقامات ایالات متحده اخیراً به مطرح کردن «مازاد ظرفیت چین» ادامه داده اند و به دستمایه خنده بین المللی تبدیل شده اند، زیرا این بیانیه اصل مزیت نسبی در اقتصاد و اصل رقابت عادلانه سازمان تجارت جهانی را نقض می کند.در این مقاله آمده است که اقتصاد در نهایت باید بر اساس حقوق و منافع مصرف کنندگان باشد و فروش جهانی تسلا از یک میلیون فراتر رفته است و فروش جهانی خودروهای برقی چین بسیار کمتر از تسلا است. در این مقاله یک سوال  مطرح شد که با توجه به همین آمار، چرا مازاد ظرفیت خودروهای برقی ایالات متحده سرزنش نمی‌شود، اما چین را در هدف حمله قرار می گذارند؟

همچنین در این مقاله عنوان شده که سرکوب صنایع تولیدی پیشرفته چین توسط ایالات متحده منعکس کننده اجرای ذهنیت بازی با حاصل جمع صفراست  و نمی تواند با کنار گذاری روش قبلی  یادگیری کند و  سرعت توسعه خود را کاهش دهد و آسیب را به منافع مردم آمریکایی می رساند. در این مقاله اشاره شد که بسیاری از محققان اندیشکده آمریکایی متوجه شدند که سرکوب کورکورانه چین به منافع ملی درازمدت ایالات متحده آسیب می رساند. لاردی کارشناس ارشد موسسه اقتصاد بین‌الملل پترسون ایالات متحده اخیراً مقاله‌ای در “امور خارجی “مجله ایالات متحده نوشته و گفت که انعطاف‌پذیری اقتصادی چین قوی است و دومین اقتصاد بزرگ دنیا را نباید دست کم گرفت.

این مقاله اشاره کرد که پلتفرم‌های تجارت الکترونیک فرامرزی چین شین  و تمو در میان برترین دانلودهای برنامه‌های اروپایی و آمریکایی قرار گرفتنه اند و گزینه‌های جدیدی را برای آمریکایی‌های معمولی که از تورم بالا رنج می‌برند،  ارائه می کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.