شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 8432
  پرینتخانه » استانها تاریخ انتشار : 14 مرداد 1401 - 15:46 | 74 بازدید | ارسال توسط :

عصرِ شعرِ عاشورایی در فرهنگسرای معلم برگزار شد

خانه شعر رباط کریم با همکاری حوزه‌ هنری شهر رباط کریم روز پنج شنبه سیزدهم مردادماه به مناسبت ایام عزاداری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عصرِ شعرِ عاشورایی در فرهنگسرای معلم برگزار کرد.
عصرِ شعرِ عاشورایی در فرهنگسرای معلم برگزار شد

به گزارش خبرنگار صدای چراغ روشن؛ اصغرخدائی- دبیرِ جلسه در ابتدای این برنامه ضمنِ خیر مقدم به حضار از شاعران و خبرنگاران و… که در این عصرِ شعر حضور پیدا کرده بودند تشکر کرد و گفت: برپایی این عصرِ شعر بِه مناسبتِ ایامِ شهادتِ حضرتِ امام حسین (ع) است.
او با بیان اینکه آغاز عاشورا فراموش کردنِ واقعه غدیر است، اظهار کرد: عاشورا ثابت کرد جبهه دشمن با تمامِ تجهیزات و قوا ماندگار نیست.
گفتنی است؛ در این عصرِ شعر چهره هایِ فاخرِ این مرز و بوم حضور داشتند. یکی از این چهره ها بابکِ والی- کارگردان، نویسنده و بازیگر سینما و تلوزیون بود. او در این جلسه بخشی از نمایشنامه اپرایِ بزرگِ عاشورا را با همکاریِ مهدی همتی اجرا کرد.
سپس سعیدصدرمحمدی- مجریِ صدا و سیما شعر خوانی کرد.
پس از شعر خوانیِ سعیدصدرمحمدی، مریم تقوی فرد- عضوِ شورایِ شهرِ رباط کریم هدیه ای به رسم یادبود و تقدیر به محمد علی تقی زاده قوام- از شاعران حاضر در این برنامه بود کِه اخیرا از کتابش با عنوان کاروان عشاق رونمایی کرده بود، اهدا کرد.
در ادامه این برنامه اکبرستاری (قیزیل قلم) یکی دیگر از شاعرانِ این عصرِ شعر به خوانشِ اشعارِ تُرکی در مدحِ سیدالشهدا پرداخت. از او تاکنون چندین جلد کتابِ شعر بِه زبانِ فارسی و تُرکی منتشر شده است.
علی داوودی- مدیر بخش شعر حوزه هنری و داورِ چندین جشنواره و صاحبِ چندین جلد کتاب یکی دیگر از مهمانان همایش شعرآئینی بود. او از شاعرانی است که در عصر شعرهای مقام معظم رهبری حضور داشته و شعر خوانی می کند. آخرین اثر علی داوودی، کتاب مجموعه شعر آئینی به نام شبیه است.
پایان برنامه نیز متبرک بود با دعای تعجیل ظهور امام زمان با قطعه سنگ متبرک قبر مطهر حرم اباعبدالله الحسین(ع) که توسط معصومه یاری به این برنامه آورده شده بود.

نویسنده : علیرضا نیاکان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.