شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 16853
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 01 آبان 1402 - 16:31 | 77 بازدید | ارسال توسط :

صادرات تجهیزات انرژی جدید از شمال غربی چین به بازار جهانی

یک شرکت واقع در «منطقه توسعه اقتصادی و فناوری» شهر «جیو‌چوان» استان «گان‌سو» واقع در شمال غربی چین با سرعتی بالا در حال تولید توربین‌های بادی است. قرار است این محصولات پس از تکمیل شدن روند تولیدشان به ازبکستان صادر شوند. آمارها نشان می‌دهد ارزش صادرات تجهیزات انرژی جدید از شهر جیوچوان طی هشت ماه […]

صادرات تجهیزات انرژی جدید از شمال غربی چین به بازار جهانی

یک شرکت واقع در «منطقه توسعه اقتصادی و فناوری» شهر «جیو‌چوان» استان «گان‌سو» واقع در شمال غربی چین با سرعتی بالا در حال تولید توربین‌های بادی است. قرار است این محصولات پس از تکمیل شدن روند تولیدشان به ازبکستان صادر شوند.

آمارها نشان می‌دهد ارزش صادرات تجهیزات انرژی جدید از شهر جیوچوان طی هشت ماه نخست سال جاری میلادی به ۳۴۰ میلیون یوان (۴۶٫۴۹ میلیون دلار) رسیده است.

«لیو گوی‌مینگ» مدیر فروش شرکت مذکور می‌گوید: شرکت ما طی سال جاری ۱۸ مجموعه از توربین‌های بادی را به ازبکستان صادر کرده است. سفارش‌های جدید هنوز در مرحله مذاکره قرار دارند و با هدایت و کمک ماموران گمرک، قطعا قادر خواهیم بود این سفارش‌ها را در موعد مقرر تکمیل کنیم.

گان‌سو با دارا بودن منابع سرشار انرژی باد و خورشیدی یک پایگاه انرژی فراگیر مهم در چین محسوب می‌شود. این استان طی سال‌های خیر انرژی جدید را سرسختانه توسعه داده و یک خوشه صنعتی تولید تجهزات انرژی جدید در کلاس ۱۰۰ میلیاردی را ساخته است.

طبق آمار رسمی گان‌سو، از سال ۲۰۲۱ بیش از صد صنعت پشتیبان انرژی جدید را در کنار تکمیل و بهره برداری از چندین پروژه تولید تجهیزات انرژی جدید، راه اندازی کرده است.

این امر به تشکیل یک سیستم صنعتی جامع تولید تجهیزات انرژی جدید مشتمل بر تولید توربین بادی، ماژول‌های فتوولتائیک و باتری‌های ذخیره انرژی منجر شده است.

شهر جیوچوان به عنوان یک منطقه کلیدی برای توسعه صنعت انرژی جدید در گان‌سو در حال ساخت یک پایگاه انرژی جدید در سطح ملی است.

در کارخانه «شرکت برق انرژی جدید اوهائو (گان‌سو)» واقع در منطقه توسعه اقتصادی و فناوری جیوچوان، پذیرش و بهره برداری از سلول خورشیدی نامتجانس ۴٫۸ گیگاواتی با راندمان بالا و خط تولید قطعات آن جدیدا تکمیل شده است. مهندسان سپس فورا روند رفع اشکال خط تولید دوم این کارخانه را شروع کرده‌اند.

بر اساس اعلام اداره گمرک استان«لان‌جو» از ابتدای سال جاری میلادی، این نهاد به شکلی فعال با شرکت‌های تولید تجهیزات انرژی جدید در تعامل بوده و به آنها در خصوص سیاست‌های تشکیل پرونده شرکت‌ها، حفاظت از گمرک مالکیت معنوی، «شراکت اقتصادی جامع منطقه‌ای» (RCEP) و دیگر جنبه‌ها راهنمایی ارائه کرده است. هدف از این اقدام کمک به شرکت‌ها برای بهره بردن کامل از این سیاست‌هاست.

اداره گمرک لان‌جو همچنین کمک هدفمند برای شرکت‌ها ارائه کرده تا به چالش‌های مراحل واردات و صادرات فائق آیند.

هدف از این حمایت‌ها بهبود و تقویت صنعت تولید تجهیزات انرژی جدید استان گان‌سو و تسهیل توسعه جهانی بخش انرژی سبز جیوچوان است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.