شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 10602
  پرینتخانه » استانها تاریخ انتشار : 01 آبان 1401 - 21:12 | 116 بازدید | ارسال توسط :

مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، مجموعه ای بین المللی است/ ضرورت صیانت از جایگاه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی سال‌هاست با تولید واکسن‌های مهم و ضروری کشور به سلامت انسان‌ها، طیور و دام که آن نیز به صورت غیرمستقیم به سلامت مردم مرتبط است، تلاش می‌کند
مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، مجموعه ای بین المللی است/ ضرورت صیانت از جایگاه موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی

به گزارش خبرنگار صدای چراع روشن؛ آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در بازدید از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) اظهار کرد: امید بتوانیم در مسیر اصلی که خداوند مقدر کرده گام برداریم و وظایف مان را به بهترین نحو احسن، انجام دهیم .

وی با بیان این که مباحث علمی، تحقیقاتی و پژوهشی از جمله مباحثی است که، اسلام بر آن تاکید و از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: بنظر بنده و اهل علم و دانش موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی به لحاظ دانش و فن از جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید شان این موسسه حفظ شود.

امام جمعه کرج در ادامه با تأکید بر لزوم حل و رسیدگی به برخی مشکلات در مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، بیان داشت: شنیدن مسائل و مشکلات این جایگاه علمی و تحقیقاتی باعث دلسوزی و ناراحتی است و باید تأسف خورد که چرا این جایگاه مهم مورد بی توجهی قرار گرفته ، در حالی که نیازمند توجه بیشتر است.

حسینی همدانی با خاطرنشان کردن این مطلب که، گسترش علوم و تحقیقات لازمه این موسسه است، اذعان داشت: یکی از مهم ترین کارها پرهیز از موازی کاری کاری است هر چند موازی کاری در مباحث علمی موردی ندارد اما با توجه به محدودیت امکانات و منابع باید دستگاه‌های اجرایی کشور ضمن اولویت‌بندی در کارها، از موازی کاری جلوگیری کنند چرا که هر جایگاه نیازمند تخصصی است و اولویت ها را باید بیش از پیش تشخیص داد.

و ی افزود: آنچه برای سلامت و بقای بشر نیاز است، باید انجام داد. این امر شهامت و بلند همتی می طلب. که موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی کار خود را در این راستا به خوبی انجام داده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز، در بخش دیگری به قدمت مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، اشاره کرد و گفت: مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی در آستانه یکصدمین سالگرد تأسیس خود است و مجموعه اطلاع‌رسانی و فرهنگی مؤسسه باید با طراحی و مانور اساسی به نحوی عمل کنند که نه تنها کشور بلکه کل دنیا را تکان دهد.

امام جمعه کرج تاکید کرد: باید از این مجموعه صیانت کرد و به جایگاه خاص خود بازگردد و مجموعه همچنان با انرژی بیشتر به مسیر خود در امر امنیت و سلامت جامعه گام بردارد.

وی در بخش دیگری با اشاره به کتاب «جابه‌جایی در قدرت» اثر الوین تافلر نویسنده و آینده‌پژوه آمریکایی، گفت: اولوین تافلر در سال ۱۹۹۰ در این کتاب سیر طی کرده بشر در تأمین قدرت را شرح می‌دهد و سپس بیان می‌کند که در سال‌های آینده قدرت در دست کسانی است که توسعه دانش وعلم بیشتری دارند.

 

امنیت ابعاد مختلفی دارد که یکی از آن، امنیت بهداشت و سلامت است، مطلبی بود که حسینی همدانی به آن اشاره داشت و تصریح کرد: مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی سال‌هاست با تولید واکسن‌های مهم و ضروری کشور به سلامت انسان‌ها، طیور و دام که آن نیز به صورت غیرمستقیم به سلامت مردم مرتبط است، تلاش می‌کند.

وی در ادامه، دیگر بار تاکید کرد: مجموعه رازی یک مجموعه بین المللی است و توجه بین المللی را نیز به خود معطوف کرده است.

آیت‌الله حسینی همدانی با یادآوری ساخت واکسن «رازی کووپارس» و تفاوت مدل ساخت آن با سایر واکسن‌های کرونا، گفت: خوشبختانه این مؤسسه در زمینه ساخت واکسن این بیماری منحوس نیز به موفقیت رسید.

حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه این پیشرفت علمی کشور باعث سنگ‌اندازی دشمنان شد، گفت: با افزایش رشد چشمگیر علمی ایران اسلامی، دشمنان برای ما موانع زیادی ایجاد کردند.

 

نماینده ولی فقیه دراستان البرز در پایان از مجموعه تلاش‌های این مؤسسه در جهت رشد علمی کشور و خدمت به سلامت مردم تقدیر و تشکر کرد.

نویسنده : مسیحا اقتداریان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.