شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 14778
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 10 مرداد 1402 - 14:26 | 75 بازدید | ارسال توسط :

اعلام تدابیر و سیاست‌های تشویقی برای کمک به افزایش مصرف در چین

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) به عنوان برنامه‌ریز ارشد اقتصادی چین روز دوشنبه ۳۱ ژوئیه، در راستای حفظ روند بهبود اقتصادی و ارتقای توسعه با کیفیت بالای کشور، ۲۰ اقدام گسترده را برای افزایش مصرف منتشر کرد. این کمیسیون تأکید دارد اشتغال‌زایی و توزیع درآمد به گونه‌ای بهینه‌سازی شود که افراد درآمد قابل مصرف […]

اعلام تدابیر و سیاست‌های تشویقی برای کمک به افزایش مصرف در چین

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی (NDRC) به عنوان برنامه‌ریز ارشد اقتصادی چین روز دوشنبه ۳۱ ژوئیه، در راستای حفظ روند بهبود اقتصادی و ارتقای توسعه با کیفیت بالای کشور، ۲۰ اقدام گسترده را برای افزایش مصرف منتشر کرد.

این کمیسیون تأکید دارد اشتغال‌زایی و توزیع درآمد به گونه‌ای بهینه‌سازی شود که افراد درآمد قابل مصرف بیشتری برای حمایت از رشد اقتصادی داشته باشند.

«لی چون لین»، معاون کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین روز دوشنبه در یک نشست سیاستگذاری گفت: چین با کمک به افزایش درآمد ساکنان و همگام شدن آن با رشد اقتصادی، تلاش خواهد کرد تا تمایل ساکنان به مصرف افزایش یابد.

اقدامات در نظر گرفته شده توسط این کمیسیون شامل اجرای کامل سیستم مرخصی با حقوق و ساعات کاری انعطاف‌پذیر برای افزایش میزان هزینه کردن مردم برای تعطیلات است که به یک موضوع داغ در فضای مجازی نیز تبدیل شده است. تا ساعت ۱۶:۳۰ به وقت پکن، محتواهای منتشر شده با هشتگ «اجرای کامل سیستم مرخصی استحقاقی» ۳۰۰ میلیون بازدید در شبکه «ویِبو» (Weibo) داشته که می‌توان گفت معادل توییتر در چین است.

چین همچنین متعهد شده است که برای افزایش مصرف در زمینه محصولات، خدمات و مناطق مختلف شامل وسایل نقلیه انرژی جدید (NEVs)، لوازم خانگی، الکترونیک، پذیرایی، فرهنگ و گردشگری و مناطق روستایی را افزایش دهد.

بر اساس بیانیه کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین، از طریق گسترش برنامه‌هایی مانند مبادله لوازم خانگی قدیمی با نمونه‌های جدیدتر و بازیافت لوازم خانگی مستعمل، به افزایش مصرف در این بخش نیز کمک خواهد شد.

در بیانیه این کمیسیون آمده که مقامات محلی نباید اقدامات جدید برای اعمال محدودیت در خرید خودرو در نظر بگیرند و در صورتی که برخی مناطق قبلاً اقدامات محدودکننده برای خرید خودرو در نظر گرفته اند نیز باید این اقدامات را با توجه به شرایط محلی بهبود بخشند.

بر اساس این  بیانیه، همچنین باید برای ایجاد زیرساخت های باکیفیت برای شارژ خودروهای انرژی جدید، استفاده از چنین در خودروهایی در مناطق روستایی ترویج شود و همچنین برای حفظ و بهبود مشوق‌های مالیاتی مطلوب برای خرید خودروهای انرژی جدید تلاش شود.

این بیانیه می‌افزاید، هدف از  تمام این اقدام که به تصویب شورای دولتی نیز رسیده، اجرای بهتر راهبرد توسعه تقاضای مصرف داخلی است و پیش‌بینی می‌شود که این اقدامات ضمن تقویت توسعه با کیفیت کشور، نقش کلیدی در افزایش مصرف و تحریک رشد اقتصادی چین ایفا کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.