شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 12552
  پرینتخانه » اجتماعی, ویژه تاریخ انتشار : 31 اردیبهشت 1402 - 19:31 | 83 بازدید | ارسال توسط :

📌اجرای برنامه عملیاتی کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی در میادین میوه و تره بار و شهروند در آینده نزدیک

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از اجرای برنامه عملیاتی کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند در آینده‌ای نزدیک خبر داد. «حلیا سادات حسینی»، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به سومین جلسه کمیته مصوبه […]

📌اجرای برنامه عملیاتی کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی در میادین میوه و تره بار و شهروند در آینده نزدیک

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از اجرای برنامه عملیاتی کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در میادین میوه و تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

«حلیا سادات حسینی»، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به سومین جلسه کمیته مصوبه «الزام شهرداری تهران به تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه‌ها، ظروف و محصولات یکبار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیر پلاستیکی در کلیه مراکز وابسته به شهرداری تهران» که در اردیبهشت ماه جاری برگزار شد، گفت: برابر این مصوبه شورای اسلامی شهر و جلسات کمیته مقرر شد، همزمان با هفته بدون پلاستیک امسال برنامه عملیاتی کاهش مصرف پلاستیک در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های شهروند اجرایی شود.
وی ادامه داد: سناریوهای مختلفی در جلسات متعددی با مدیران عامل سازمان میادین میوه و تره بار و فروشگاه شهروند مطرح و بررسی شده که بر این اساس ۴ سناریو در دست بررسی و مطالعه است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه کاهش مصرف پلاستیک نیاز امروز و تضمین کننده آینده فرزندانمان است، مطرح کرد: اجرای سیاست های تشویقی در مسیر کاهش مواد پلاستیکی در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای شهروند مورد تاکید ماست و در این مسیر نیازمند همراهی شهروندان هستیم.

حسینی در ادامه با بیان اینکه باید بر روی مسئولیت  اجتماعی و ایجاد بینش کاهش مصرف پلاستیک در جامعه فرهنگ‌سازی کرد، گفت: طراحی کمپین‌هایی برای آگاه‌سازی افکار عمومی، تشویق مصرف کنندگان به مصرف کمتر پلاستیک، معرفی کالاهای جایگزین پلاستیک و ممنوعیت مصرف پلاستیک از جمله اقداماتی است که باید در کنار برنامه عملیاتی مورد توجه قرار گیرد.

منبع: شهر

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.