شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 14231
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 22 تیر 1402 - 19:19 | 109 بازدید | ارسال توسط :

چین سرآمد تامین ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در جهان

به باور کارشناسان و مدیران صنایع، علاقه جهانی به ایستگاه‌های شارژ داخلی برای خودروهای انرژی جدید افزایش یافته و این روند به موازات تثبیت جایگاه چین در بازار جهانی خودروهای انرژی جدید با دو برابر شدن تقریبی صادرات آن در سال جاری صورت می‌گیرد. بر اساس اعلام «انجمن خودروسازان چین»، طبق برآوردی که توسط شرکت […]

چین سرآمد تامین ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در جهان

به باور کارشناسان و مدیران صنایع، علاقه جهانی به ایستگاه‌های شارژ داخلی برای خودروهای انرژی جدید افزایش یافته و این روند به موازات تثبیت جایگاه چین در بازار جهانی خودروهای انرژی جدید با دو برابر شدن تقریبی صادرات آن در سال جاری صورت می‌گیرد.

بر اساس اعلام «انجمن خودروسازان چین»، طبق برآوردی که توسط شرکت تحقیقات بازار موسوم به «کانالیز» صورت گرفته، صادرات خودروهای انرژی جدید این کشور در سال جاری احتمالا به عدد ۱٫۳ میلیون دستگاه برسد. این شاخص در سال گذشته میلادی ۶۷۹ هزار دستگاه بوده است.

«جانگ هونگ» دبیرکل بخش خودروهای برقیِ «انجمن فروشندگان خودروی چین»، گفت: حضور در حال افزایش خودروهای برقی چین در بازارهای خارجی مثل اروپا و آمریکا طی سال‌های اخیر به شکل مثبتی بر پذیرش برندهای داخلی چین از سوی مشتریان خارجی تاثیر گذاشته و این امر به طور خاص در بخش خودروهای انرژی جدید دیده می‌شود.

وی افزود با توجه به اینکه بازار خودروهای انرژی جدید در مناطقی مثل اروپا و ایالات متحده در مرحله اولیه رشد سریع قرار دارند، ایجاد زیرساخت‌های شارژ عقب افتاده و قادر نیست تقاضای رو به افزایش را پاسخگو باشد.

جانگ ادامه داد: این موضوع فرصتی را برای شرکت‌های چینی فراهم می‌کند تا پیل‌های شارژ برای کشف بازارهای جدید تولید کنند.

داده‌های «آژانس بین‌المللی انرژی» نشان می‌دهد فروش خودروهای برقی در اروپا از ۲۱۲ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۶ به ۲٫۶ میلیون دستگاه در سال گذشته میلادی افزایش یافته و این در حالی است که تعداد پیل‌های شارژ عمومی در دسترس از ۱۱۶ هزار و ۱۰۰ عدد در سال ۲۰۱۶ به ۴۷۴ هزار و ۷۰۰ عدد در سال ۲۰۲۲ رسیده و نسبت خودرو به پیل شارژ ۱۶ به یک بوده است.

این مورد در ایالات متحده هم به همین نحو بوده است. طبق آمار ثبت شده، تعداد خودروهای برقی در آمریکا طی سال گذشته به ۲٫۹۶ میلیون دستگاه رسیده در حالی که تعداد پیل‌های شارژ در دسترس مردم ۱۲۸ هزار عدد بوده؛ این یعنی نسبت خودرو به پیل شارژ، ۲۳ به یک است!

«شرکت فناوری انرژی جدید آنفو» که در شهر «یوئه‌چینگ» استان «جه‌جیانگ» قرار دارد، با توجه به اینکه استفاده تجاری از پیل‌های شارژ آن در اروپا، جنوب شرق آسیا، آفریقا و آمریکا محبوبیت پیدا کرده یک شبکه بازاریابی گسترده جهانی به منظور ارائه راه‌حل‌های چهره به چهره برای مشتریان در کشورهای زیادی فراهم نموده است.

«چنگ جی‌فان» مدیر دپارتمان تجارت بین‌الملل شرکت آنفو می‌گوید محصولات این شرکت نه تنها یک باتری را در کمتر از ۱۰ دقیقه شارژ می‌کند بلکه طول عمر بالایی را نیز برای آن ایجاد می‌نماید.

«لی چنگ‌های» مدیر فروش «شرکت تجهیزات الکتریکی هوا‌جیا» که در شهر «ون‌جوئو» استان جه‌جیانگ قرار دارد هم اظهار داشت: پیل‌های شارژ خانگی در مقایسه با پیل‌های شارژ با کاربرد تجاری دارای توان کمتری برای شارژ سریع هستند.

وی با بیان اینکه نصب پیل‌های شارژ در خانه‌های کشورهای دیگر به دلیل راحتی بیشتر و هزینه‌های کمتر اجتناب‌ناپذیر خواهد شد، گفت: دستگاه شارژ شرکت ما برای مصارف خانگی، قادر به شارژ یک خودرو طی چهار تا هفت ساعت است.

طبق برآورد «گوسن سکیوریتیز» که یک شرکت دولتی خدمات مالی چینی است، تا سال ۲۰۲۵ بازار کلی پیل شارژ در اروپا و ایالات متحده در مجموع به حدود ۷۳٫۱۲ میلیارد یوان (۱۰٫۱ میلیارد دلار) خواهد رسید که سه چهارم سهم این بازار متعلق به پیل‌های شارژ خصوصی خواهد بود.

تولیدکنندگان داخلی با زنجیره تامین کامل و مقرون به صرفه، با روند سریعتری در بازار جهانی جا باز کرده‌اند با اینکه با دشواری‌های مختلفی در حفظ توسعه مناسب هم روبرو هستند.

«لی یانگ» مدیرکل بخش پیل شارژ «شرکت علم و فناوری کی‌استار» که در شهر «شنژن» استان «گوانگ‌دونگ» مستقر است، گفت رابط‌ها و استانداردهای چندگانه شارژ در مناطق مختلف در وهه اول مستلزم گواهی محلی هستند.

وی افزود: معمولا اخذ این تاییدیه از اتحادیه اروپا دستکم سه ماه و از ایالات متحده حدود یک سال زمان می‌برد. هزینه اخذ این تاییدیه می‌تواند به یک میلیون یوان برسد که برای بسیاری از شرکت‌ها به ویژه شرکت‌های کوچکتر، بسیار بالاست.

لی ادامه داد: علاوه بر این، اگر شرکت‌ها بخواهند سفارش‌های بیشتری در آینده دریافت کنند، لازم است خدمات پس از فروش شامل نصب، رفع اشکال و نگهداری به سطح مطلوبی برسد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.