شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 13350
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 26 خرداد 1402 - 17:21 | 49 بازدید | ارسال توسط :

پیوستن موزه ها به ساختار توسعه شهری پکن

لیو یوفی با پوشیدن یک جلیقه زرد و یک میکروبلندگو به عنوان راهنمای داوطلب در موزه ملی تاریخ طبیعی چین در پکن خدمت می کند. اگرچه لیو تنها ۱۷ سال دارد، تجربه کاری او به عنوان راهنما به بیش از ده سال می رسد. لیو به عنوان یک دانش آموز دبیرستانی باید روی کار مدرسه […]

پیوستن موزه ها به ساختار توسعه شهری پکن

لیو یوفی با پوشیدن یک جلیقه زرد و یک میکروبلندگو به عنوان راهنمای داوطلب در موزه ملی تاریخ طبیعی چین در پکن خدمت می کند.

اگرچه لیو تنها ۱۷ سال دارد، تجربه کاری او به عنوان راهنما به بیش از ده سال می رسد. لیو به عنوان یک دانش آموز دبیرستانی باید روی کار مدرسه اش تمرکز کند، اما او در این کار داوطلبانه اصرار دارد.

لیو گفت که با افزایش تعداد بازدیدکنندگان از سراسر کشور، دریافته است که موزه‌های پایتخت چین در سال‌های اخیر محبوبیت فزاینده‌ای پیدا کرده‌اند.

موزه ملی تاریخ طبیعی چین به طور فعال با مدارس، جوامع و پلتفرم های آنلاین همکاری کرده است و قصد دارد موزه جدیدی را در منطقه جنوبی محور مرکزی پکن افتتاح کند تا تقاضای رو به رشد بازدیدکنندگان را برآورده سازد.

از زمان افتتاح موزه در سال ۲۰۱۴، وسایل نقلیه سیار این موزه به مدارس ابتدایی و متوسطه در ۱۲ استان، منطقه و شهر در سراسر کشور رفته و فعالیت های پژوهشی و آموزشی را برای بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز فراهم کرده است.

موزه ملی تاریخ طبیعی چین مظهر تلاش‌های پکن برای تسریع ساخت «شهر موزه‌ها»، ترویج ادغام موزه‌ها و شهرها، و ایجاد دنیایی کوچک برای زنده‌کردن موزه است.

به غیر از آن موزه های بزرگ معروف، موزه های کوچک و متوسط زیادی نیز در پکن وجود دارد. موزه شیجیا هوتونگ، واقع در هوتونگ در مرکز شهر دانگ چنگ، یکی از آنهاست.

بیشتر ساختمانهای دارای کاربری موزه در توسعه شهری پکن ادغام شده است. بسیاری از مناطق تاریخی و فرهنگی، ساختمان‌های میراث فرهنگی خالی، میراث صنعتی، کارخانه‌های غیرفعال و دیگر فضاهای غیرفعال در پکن پروژه‌های نوآورانه‌ای را برای حفظ ریشه‌های تاریخی و فرهنگی شهر انجام داده‌اند.

در پارک شوگانگ در غرب پکن، میراث‌های صنعتی مانند سیلوها به موزه‌ها و گالری‌های هنری تبدیل شده‌اند.

بای چونگ، مدیر بخش موزه اداره میراث فرهنگی شهرداری پکن گفت: موزه ها عامل مهمی برای الهام بخشیدن به خرد برای زندگی بهتر، ارتقای رفاه اجتماعی و ساختن آینده ای پایدار هستند.

بر اساس داده های اداره میراث فرهنگی شهرداری پکن، تا پایان سال ۲۰۲۲، پکن دارای ۲۱۵ موزه ثبت شده بود که سالانه بیش از ۵۰ میلیون بازدید کننده داشت که این آمار رقم بسیار بالایی را نشان می دهد. «ساخت شهر موزه‌ها» در چهاردهمین برنامه پنج ساله پکن نیز نوشته شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.