شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Monday, 20 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 12382
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 26 اردیبهشت 1402 - 21:57 | 57 بازدید | ارسال توسط :

پاسخ نامه شی جین پینگ به دانشجویان آسیای مرکزی در دانشگاه نفت چین (پکن)

شی جین پینگ رئیس جمهور چین در روزهای اخیر به نامه دانشجویان آسیای مرکزی که در دانشگاه نفت چین (پکن) تحصیل می کنند، پاسخ داد و آنها را تشویق کرد که برای توسعه روابط بین چین و کشورهای آسیای مرکزی سهم‌ بزرگ‌تر داشته باشند. شی جین پینگ خاطرنشان کرد: چین و کشورهای آسیای مرکزی همسایه یکدیگرند و دوستی عمیق و سرنوشت […]

پاسخ نامه شی جین پینگ به دانشجویان آسیای مرکزی در دانشگاه نفت چین (پکن)

شی جین پینگ رئیس جمهور چین در روزهای اخیر به نامه دانشجویان آسیای مرکزی که در دانشگاه نفت چین (پکن) تحصیل می کنند، پاسخ داد و آنها را تشویق کرد که برای توسعه روابط بین چین و کشورهای آسیای مرکزی سهم‌ بزرگ‌تر داشته باشند.

شی جین پینگ خاطرنشان کرد: چین و کشورهای آسیای مرکزی همسایه یکدیگرند و دوستی عمیق و سرنوشت مشترک دارند. در سال ۲۰۱۳، ابتکار ساخت مشترک «کمربند اقتصادی جاده ابریشم» را در کشورهای آسیای مرکزی پیشنهاد دادم. ظرف ۱۰ سال گذشته، روابط چین و آسیای مرکزی به مرحله جدیدی رسید و همکاری در زمینه‌های مختلف وارد مسیر سریع شده و برای مردم دو طرف رفاه فراهم آورد.

رئیس جمهوری خلق چین با تاکید بر این که میراث و توسعه روابط دوستانه بین چین و کشورهای آسیای مرکزی به نسل‌هایی از جوانان مشتاق و آینده‌دار نیاز دارد، افزود:  شما شاهدان، ذینفعان، سازندگان و ترویج کنندگان روابط چین و آسیای مرکزی هستید. امیدوارم که فعالانه در امور دوستی چین و کشورهای آسیای میانه شرکت و روح جاده ابریشم را ترویج کنید، روایات چین و آسیای مرکزی را بیان و به عنوان سفرای خوب دوستی و پل‌های همکاری خدمت کنید و برای ایجاد جامعه چین و آسیای مرکزی با سرنوشت مشترک سهم‌ شایانی داشته باشید.

اخیراً، دانشجویان کشورهای آسیای مرکزی در دانشگاه نفت چین (پکن) به شی جین پینگ نامه نوشته و شرایط زندگی خود را در چین توصیف و عزم خود را برای تحصیل پر تلاش، تقویت همکاری و مشارکت در ایجاد جامعه چین و آسیای مرکزی با سرنوشت مشترک، عنوان کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.