شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 18 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 10766
  پرینتخانه » سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : 08 آبان 1401 - 18:54 | 94 بازدید | ارسال توسط :

نامه انجمن صنفی مدیران رسانه درباره تاخیر در پرداخت یارانه ها

در پی پیگیری اعضای انجمن صنفی مدیران رسانه درخصوص تاخیر در پرداخت یارانه نوبت دوم رسانه ها، محمد حیدری دبیر انجمن مدیران رسانه طی نامه ای به ایمان شمسایی مراتب اعتراض انجمن را به شرح زیر اعلام کرد:
نامه انجمن صنفی مدیران رسانه درباره تاخیر در پرداخت یارانه ها

جناب آقای ایمان شمسایی

مدیر کل محترم مطبوعات و خبرگزاری های داخلی

با سلام و عرض احترام

به استحضار می رساند، سال هاست مشکلات اقتصادی کشور و عدم ترمیم نارسایی های  زیر ساختی در حوزه رسانه و کاهش آگهی های تبلیغاتی از یک سو و از سویی دیگر دلسردی مخاطبان نسبت به جریان آزاد رسانه ای و به طبع آن عدم استقبال از محتوای رسانه ها، آسیب های جدی بر ساختار اقتصادی بنگاه های کوچک و بزرگ رسانه ای وارد نموده است.

امروز متاسفانه رسانه­ه ا برای گذر از این پیچ تاریخی و بقای خود به حمایت (یارانه) معاونت مطبوعاتی به شدت وابسته شده اند.

مستحضر هستید در طول سال های گذشته یارانه ها از منظر میزان و حجم تخصیص و توزیع تا به امروز با کاهش معناداری رو به رو بوده است، عملا در طول ۱۰سال گذشته مخارج چند صد در صد رشد داشته است و در مقابل میزان یارانه های پرداختی بعضا یا ثابت بوده و یا حتی کاهش پیدا کرده است.

واقعیت این است در دولت های گذشته هر سه ماه لیست حمایت (یارانه) رسانه ها تامین بودجه و پرداخت می گردید و رسانه ها بر اساس نظم در پرداخت ها ولو ناچیز آن می توانستند نسبت به تامین منابع مالی و مدیریت هزینه ها اقدام نمایند.

متاسفانه هم اینک که ۲۲۰روز از سال ۱۴۰۱ سپری شده، تنها در یک نوبت حمایت(یارانه) آن هم در مبالغ بسیار ناچیز به صاحبان رسانه ها پرداخت شده است.

علاوه بر مشکلات فراوانی که عدم پرداخت منظم یارانه ها به رسانه ها ایجاد می نماید، لازم به ذکر است تنها ۱۴۶ روز به پایان سال باقی مانده است و میزان یارانه­های مصوب قانون بودجه ۱۴۰۱ که مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان است(البته به روایتی ۱۵۰میلیارد تومان) با عنایت به تخصیص و توزیع حدود ۲۰ میلیارد تومان از آن تا لحظه نگارش نامه بنده قطعا جذب باقی منابع تا پایان سال امری سخت و ناممکن به نظر می رسد و ترمیم عدد یارانه و بودجه کل معاونت مطبوعاتی برای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲  بسیار دشوار و بعید خواهدبود.

 

جناب آقای شمسایی

حضور جنابعالی و تیم با پشتکار و پیگیر مدیران محترم اداره کل معاونت مطبوعاتی این توقع و چشم داشت را در اهالی رسانه ایجاد نموده است که از ظرفیت ها ی ممکن برای حمایت بیشتر و واقعی از رسانه ها استفاده شود.

نگاه عالمانه و برادرانه جنابعالی و جناب آقای مهدی پور معاون محترم مطبوعاتی به مقوله ی ضرورت حمایت بیشتر از رسانه ها برای بازگشت مرجعیت رسانه های عمومی و حتی تخصصی و محلی کور­سوی امیدواری را در دل اهالی رسانه روشن نگه داشته است.

با عنایت به پیگیری های  اعضای انجمن مدیران رسانه پیرامون مقوله زمان و میزان حمایت ها تقاضا داریم با پیگیری جدی در امر تخصیص مرحله دوم یارانه ها و اتخاذ تمهیداتی جهت جذب منابع و تخصیص باقی بودجه معاونت مطبوعاتی قبل از اتمام سال، اهالی رسانه را نسبت به انتشار و فعالیت رسانه ای خوشبین و امیدوار سازید.

ضمنا عموم رسانه ها به دلیل قطعی اینترنت و یا کندی آن در طول ۴۰روز گذشته با مشکلات و ضرر و زیان فراوانی رو به رو بوده اند.

شایسته است جنابعالی علاوه بر دستور تسریع و تسهیل در پرداخت یارانه های مرحله دوم نسبت به تهیه و ارسال بسته حمایتی مضاعفی به وزیر و هیات دولت دستورات و اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

 

محمد حیدری                                                                    دبیر انجمن مدیران رسانه کشور

 

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.