شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 19 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 22543
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 17 اردیبهشت 1403 - 17:38 | 19 بازدید | ارسال توسط :

آغاز پخش برنامه تلویزیونی «پندهای مورد علاقه شی جین پینگ» در فرانسه

در جریان دیدار رسمی «شی جین پینگ»، رئیس جمهوری خلق چین از فرانسه، مراسم پخش برنامه تلویزیونی «پندهای مورد علاقه شی جین پینگ» (نسخه بین‌المللی) تولید «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» روز دوشنبه ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) در پاریس برگزار شد. برنامه تلویزیونی «پندهای مورد علاقه شی جین پینگ» گزیده‌هایی از کتا‌ب‌های چینی باستانی و […]

آغاز پخش برنامه تلویزیونی «پندهای مورد علاقه شی جین پینگ» در فرانسه

در جریان دیدار رسمی «شی جین پینگ»، رئیس جمهوری خلق چین از فرانسه، مراسم پخش برنامه تلویزیونی «پندهای مورد علاقه شی جین پینگ» (نسخه بین‌المللی) تولید «رادیو و تلویزیون مرکزی چین» روز دوشنبه ۶ مه (۱۷ اردیبهشت) در پاریس برگزار شد.

برنامه تلویزیونی «پندهای مورد علاقه شی جین پینگ» گزیده‌هایی از کتا‌ب‌های چینی باستانی و جملات کلاسیک نقل شده در سخنرانی‌ها، مقالات و گفت‌و‌گوهای مهم رئیس جمهور شی جین پینگ را انتخاب کرده و با تمرکز بر موضوعاتی مانند توسعه سبز، تمدن زیست محیطی، ایجاد حاکمیت قانون، شکوفایی مشترک، حفاظت از میراث فرهنگی، به روشنی خرد سیاسی برجسته و درک عمیق آقای شی از فرهنگ سنتی چین را نشان می‌دهد.

«لوران فابیوس»، رئیس کمیته قانون اساسی فرانسه و نخست وزیر سابق این کشور، در سخنرانی خود گفت که مردم چین تحت رهبری رئیس جمهور شی جین پینگ، خلاقیت شگفت انگیزی را در سفر مدرن سازی به سبک چینی از خود نشان داده و به نتایج مشهور جهانی دست یافته‌اند.

وی افزود: معتقدم که پخش برنامه «پندهای مورد علاقه شی جین پینگ» در فرانسه فرصتی مهم را برای مردم فرانسه فراهم می‌کند تا درک جامع و عمیق‌تری از چین داشته باشند و نیروهای فرهنگی عمیق و پایدار برای تقویت دوستی متقابل و ترویج تبادلات دوستانه بین دو طرف تزریق و در عین حال روشنگری را برای حل مسائل داغ پیش روی جهان به ارمغان می‌آورد.

«شن های شیونگ»، معاون وزیر بخش تبلیغات کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و مدیر رادیو و تلویزیون مرکزی چین در این مراسم گفت که پخش این برنامه در فرانسه پنجره‌ای را برای درک تماشاگران فرانسوی از اندیشه رئیس جمهور شی، فرهنگ چینی و خرد چینی، می‌گشاید. وی همه دوستان فرانسوی را به لذت بردن از تمدن باشکوه چین و جذابیت بی نظیر چین در عصر جدید دعوت کرد.

وی افزود: حال که در نقطه عطف تاریخی شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین چین و فرانسه قرار داریم، رادیو و تلویزیون مرکزی چین مایل است به همراه دوستان فرانسوی با کمک خرد و قدرت در ایجاد یک مشارکت استراتژیک جامع قوی‌تر و پویاتر چین و فرانسه و ترویج ساخت جامعه بشری با سرنوشت مشترک تلاش کند.

«بریس لالوند»، وزیر سابق محیط زیست فرانسه و معاون سابق دبیرکل سازمان ملل متحد، در مراسم فوق ابراز اطمینان کرد که پخش برنامه «پندهای مورد علاقه شی جین پینگ» در فرانسه پلی را برای تعمیق درک و افزایش اعتماد متقابل فرانسه و چین ایجاد کند.

بر اساس گزارش‌ها، «پندهای مورد علاقه شی جین‌پینگ» (نسخه بین‌المللی) به‌طور مداوم در « DailyMotion» فرانسه، گروه رسانه‌ای «کارآفرین» فرانسوی و دیگر پلتفرم‌ها به صورت آنلاین پخش می‌شود. این برنامه و ویدئو تبلیغاتی آن نیز توسط حدود ۱۰۰ رسانه جریان اصلی در اروپا و سراسر جهان از جمله یورونیوز و تلویزیون اقتصادی BFM فرانسه پخش خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.