شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 15047
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 20 مرداد 1402 - 12:45 | 393 بازدید | ارسال توسط :

اوج گرفتن چین در بازار خودرو با خودروهای انرژی جدید

به گفته تحلیلگران و مدیران شرکت های خودروسازی با توجه به اقبال گسترده خودروهای انرژی جدید در میان مصرف کنندگان، چین هم اکنون از یک دنباله رو در حال تبدیل شدن به یکی از کشورهای پیشرو در چشم انداز بازار خودروی جهان است. «وانگ چوان فو»، رئیس شرکت خودروسازی بی وای دی (BYD) چین بر […]

اوج گرفتن چین در بازار خودرو با خودروهای انرژی جدید

به گفته تحلیلگران و مدیران شرکت های خودروسازی با توجه به اقبال گسترده خودروهای انرژی جدید در میان مصرف کنندگان، چین هم اکنون از یک دنباله رو در حال تبدیل شدن به یکی از کشورهای پیشرو در چشم انداز بازار خودروی جهان است.

«وانگ چوان فو»، رئیس شرکت خودروسازی بی وای دی (BYD) چین بر این باور است که روند «الکتریکی شدن» خودروها و در پی آن رشد بخش خودروهای انرژی جدید برگشت ناپذیر خواهد بود.

این شرکت که مورد تحسین وارن بافت، سرمایه دار مشهور آمریکایی نیز قرار گرفته، روز چهارشنبه تولید پنجمین میلیون خودروی انرژی جدید خود را جشن گرفت که یک دستگاه خودروی دنزا ان ۷ (Denza N7) بود.

به گفته «وانگ» برآوردها نشان می دهد که تا سال ۲۰۲۵ میزان فروش خودروهای انرژی جدید به ۶۰ درصد از کل فروش خودرو در بازار چین برسند و محبوبیت چنین خودروهایی در میان مصرف کنندگان می تواند تا پایان همان سال این سهم را در بازار داخلی چین به ۷۰ درصد برساند که نسبت به سال ۲۰۲۲ با افزایش ۵۰ درصدی همراه خواهد بود.

آمارهای مؤسسه پژوهش های خودروی «گاسگو» نشان می دهد که در نیمه نخست سال جاری میلادی از میان هر ۱۰ خودروی پرفروش انرژی جدید در بازار چین ۹ خودرو متعلق به خودروسازان چینی بوده و تنها استثنا در این فهرست خودروی تسلا مدل ۳ بوده که در رده هفتم این فهرست قرار گرفته است.

«وانگ چوان فو» همچنین گفت که دستاوردهای بخش تحقیق و توسعه خودروسازان چینی عامل اصلی پیشرفت و اوج گرفتن تولید خودروهای انرژی جدید در چین بوده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.