شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 27 July , 2024
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 19014
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 18 دی 1402 - 16:55 | 48 بازدید | ارسال توسط :

افزایش ذخایر فارکس چین به ۳٫۲۳۸ تریلیون دلار

بر اساس اعلام «اداره دولتی ارزهای خارجی» (SAFE)، ذخایر فارکس چین تا پایان دسامبر ۲۰۲۳ با رشد ۶۶٫۲ میلیارد دلاری یا ۲٫۱ درصدی در مقایسه با پایان نوامبر به ۳٫۲۳۸ تریلیون دلار رسیده است. این نهاد دولتی طی بیانیه‌ای تاکید کرد شاخص دلار متاثر از عواملی چون سیاست‌های پولی اقتصادهای بزرگ جهان در ماه دسامبر شاهد یک […]

افزایش ذخایر فارکس چین به ۳٫۲۳۸ تریلیون دلار

بر اساس اعلام «اداره دولتی ارزهای خارجی» (SAFE)، ذخایر فارکس چین تا پایان دسامبر ۲۰۲۳ با رشد ۶۶٫۲ میلیارد دلاری یا ۲٫۱ درصدی در مقایسه با پایان نوامبر به ۳٫۲۳۸ تریلیون دلار رسیده است.

این نهاد دولتی طی بیانیه‌ای تاکید کرد شاخص دلار متاثر از عواملی چون سیاست‌های پولی اقتصادهای بزرگ جهان در ماه دسامبر شاهد یک افت بود در حالی که قیمت دارایی مالی جهانی به طور کلی افزایش یافت.

اداره دولتی ارزهای خارجی رشد مقیاس ذخایر فارکس را به تاثیرات ترکیبی نرخ تسعیر ارز و تغییرات قیمت‌های دارایی و دیگر عوامل نسبت داده است.

این اداره افزوده است اقتصاد چین همچنان به رشد و بهبود خود ادامه می‌دهد، چرا که توسعه با کیفیت بالا با قاطعیت در حال پیشرفت است و همین از ثبات ذخایر ارزی کشور پشتیبانی می‌کند.

«جوئو مائو هوا»، محقق اقتصاد کلان «بانک اوربرایت چین» (China Everbright Bank) با اشاره به حفظ روند باثبات توسعه ذخایر ارزی چین گفت که تأثیر انعطاف‌پذیری تجارت خارجی، بهبود پایدار اقتصادی، حمایت سیاست‌های کلان و مزایای دارایی‌های ژن مین بی(واحد پول چین)، ارزش راهبردی این دارایی های برجسته تر خواهد شد.

در نشست کاری مدیریت ارزی چین ۲۰۲۴ برای برنامه ریزی وظایف کلیدی سال جاری میلادی تاکید شد، باید عملکرد و مدیریت ذخایر ارزی با ویژگی‌های چین تکمیل کند و امنیت، گردش، و افزایش ارزش دارایی های این ذخایر تامین شود. اداره ملی مدیریت امور ارزی چین نیز اعلام کرد، دورنمای آینده نشان می دهد که اقتصاد چین همچنان به رونق خود ادامه خواهد داد و با ترویج توسعه با کیفیت بالا، پشتیبانی لازم در جهت تثبیت ظرفیت ذخایر ارزی چین انجام خواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.