شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 8 September , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 19378
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 02 بهمن 1402 - 16:51 | 89 بازدید | ارسال توسط :

چین در آستانه ثبت رکورد جدید پرتاب فضاپیما در سال ۲۰۲۴

با توجه به تداوم پیشرفت های برنامه کاوش های فضایی چین، انتظار می رود که در سال ۲۰۲۴ چین به یک رکورد بی‌سابقه از نظر پرتاب فضاپیما به فضا دست پیدا کند. تا کنون در ماه ژانویه امسال، چین موشک «کوآی جوئو یک اِی»  و موشک «جاذبه ۱» (Gravity 1) به عنوان بزرگترین موشک سوخت […]

چین در آستانه ثبت رکورد جدید پرتاب فضاپیما در سال ۲۰۲۴

با توجه به تداوم پیشرفت های برنامه کاوش های فضایی چین، انتظار می رود که در سال ۲۰۲۴ چین به یک رکورد بی‌سابقه از نظر پرتاب فضاپیما به فضا دست پیدا کند.

تا کنون در ماه ژانویه امسال، چین موشک «کوآی جوئو یک اِی»  و موشک «جاذبه ۱» (Gravity 1) به عنوان بزرگترین موشک سوخت جامد جهان را به فضا فرستاده، فضاپیمای باری «تیان جوئو ۷» را به ایستگاه فضایی چین متصل کرده و همچنین آزمایش بازگشت عمودی موشک های قابل استفاده مجدد توسط چین انجام شده است.

در ادامه نیز چین قصد دارد دو فضاپیمای باری و دو فضاپیمای سرنشین دار را به ایستگاه فضایی خود بفرستد.

به گفته «لیو فنگ» طراح اصلی موشک های حامل «لانگ مارچ ۲ اف»، طبق برنامه موشک های حامل لانگ مارچ ۲ اف دو فضاپیمای سرنشین دار را به فضا خواهند برد. هم اکنون در پایگاه پرتاب فضایی «موشک لانگ مارچ ۲ اف وای ۱۸» در شرایط خوبی قرار دارد و «موشک حامل لانگ مارچ وای ۱۹» نیز مراحل نهایی نصب خود را پشت سر گذاشته است.

علاوه بر این، ماهنورد «چانگ ئه ۶» در پایگاه پرتاب های فضایی «ونگ چانگ» در حال پشت سر گذاشتن آزمایش های لازم است تا در نیمه دوم سال جاری میلادی روی نیمه دور ماه فرود بیاید و نخستین عملیات نمونه برداری از این بخش از کره ماه را انجام دهد.

پایان سال گذشته میلادی، در کنفرانس امور اقتصادی مرکزی پیشنهاد ایجاد گروهی از صنایع راهبردی جدید از جمله سفرهای تجاری به فضا مطرح شد. از همین رو انتظار می رود در سال جاری صنایع فضایی تجاری با رشد سریع همراه باشند. نخستین پایگاه پرتاب های فضایی تجاری چین در «ون چانگ» استان های نان در جنوب چین شاهد نخستین پرتاب خود در سال جاری میلادی خواهد بود و در عین حال توسعه چندین مجموعه ماهواره ای نیز در طول امسال سرعت خواهد گرفت.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.