شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Sunday, 8 September , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 23651
  پرینتخانه » آخرین اخبار, سیاسی, یادداشت تاریخ انتشار : 13 تیر 1403 - 8:24 | 121 بازدید | ارسال توسط :

چرا مسعود پزشکیان؟!

انتخابات از مهم ترین مصادیق دموکراسی در جهان امروز است و فعلا هیچ راهکاری برای انتخاب مسئولان حکومتی به جز انتخابات در جهان امروز به وجود نیامده است. در جمهوری اسلامی ایران نیز انتخابات یکی از مهمترین مصادیق مردم سالاری و انتخابات ریاست جمهوری مهمترین انتخابات در جمهوری اسلامی است.
چرا مسعود پزشکیان؟!

تاکنون ۱۴ انتخابات ریاست جمهوری در کشور انجام شده و کشور ۸ رئیس جمهور به خود دیده است روسای جمهور اول و دوم و هشتم نتوانستند دوره ریاست جمهوری را به طور کامل به پایان برسانند. ابوالحسن بنی صدر ۱۶ ماه، محمد علی رجایی ۳۵ روز و ابراهیم رئیسی ۳ سال رئیس جمهور ایران بودند. روسای جمهور سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم توانستند دوران ریاست جمهوری خود را به طور کامل تمام کنند؛ البته آیت الله خامنه ای نزدیک به ۸ سال رئیس جمهور بودند و در آستانه پایان دوران ۸ ساله ریاست جمهوری با ارتحال امام خمینی رضوان الله تعالی علیه برای رهبری انتخاب شدند و به جای اینکه دوران ریاست جمهوری خود را در مهرماه سال ۱۳۶۸ تمام کنند، در خرداد ماه با رحلت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه به سمت رهبری توسط مجلس خبرگان رهبری انتخاب شدند و تا ۱۲ مرداد ماه ۱۳۶۸ یعنی روز تنفیذ برای مدت کوتاهی، هم رهبر و هم رئیس جمهور بودند.

روسای جمهور چهارم، پنجم، ششم و هفتم توانستند دوران ریاست جمهوری خود را کامل به پایان برسانند. رئیس جمهور هشتم هم با سقوط بالگرد در ۳۰ اردیبهشت ماه به شهادت رسید‌ و طبق قانون اساسی باید ظرف ۵۰ روز انتخابات ریاست جمهوری برگزار میشد که این رویداد در تاریخ ۸ تیرماه به وقوع پیوست و ۲ تن از نامزدها به مرحله دوم که جمعه این هفته ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود، راه یافتند. یکی از این ۲ نامزد دکتر مسعود پزشکیان است که در دوره اول بیشترین رای را کسب کرد و به امید حق در دور دوم هم مورد اقبال مردم قرار خواهد گرفت.

اما به نظر نگارنده کسی که می خواهد مسئولیت اجرائی کشور را به عهده بگیرد، باید حداقل برای ۱۰ مساله زیر راه حل روشن داشته باشد و بتواند این راه حل ها را محقق کند.

۱- رفع تحریم در بین کاندیداهای موجود و سوابق آنها؛ آیا دکتر سعید جلیلی می تواند تحریم ها را لغو کند؟ سوابق وی نشان می دهد نه تنها ایشان توانایی و اراده لغو تحریم ها را نداشته و ندارد،  بلکه اگر رئیس جمهور شود، این تحریم ها بیشتر هم خواهد شد.

۲- رشد سرمایه گذاری؛ آیا سعید جلیلی با سابقه و عملکرد گذشته، اگر مسئولیت ریاست جمهوری را برعهده بگیرد، می تواند رشد سرمایه گذاری در کشور را رقم بزند؟

۳- رقابتی شدن اقتصاد

۴- حق اینترنت مردم

۵- شفافیت و توازن بودجه

۶- اصلاح سیاست های پولی وارزی

۷- تامین سلامت ارزان

۸- اجرای کامل قانون اساسی

۹- تضمین آزادی های مدنی

۱۰- اعتلای اخلاق در جامعه

با توجه به ۱۰ مساله فوق که در بالا برشمردم، فردی که می خواهد رئیس جمهور شود باید برای این ۱۰ مساله فوق برنامه روشن داشته باشد که کارنامه سعید جلیلی نشان می دهد این برنامه را نداشته و ندارد. حال اینکه دکتر مسعود پزشکیان از این ۱۰ مساله فوق برخوردار است و به همین دلیل و با استناد به ۱۲ مساله دیگر باید به دکتر مسعود پزشکیان رای داد.

۱- طبیب حاذق صادق پاک دست

۲- حفظ عزت و کرامت تمام اقوام ایرانی

۳- رونق سفره های مردم با تورم تک رقمی

۴- کاهش مالیات تولید کننده و اصناف کشور و رفع تبعیض مالیاتی

۵- اجرای قانون بهبود فضای کسب وکار

۶- افزایش قدرت خرید حقوق بگیران متناسب با تورم

۷- تعامل با تمام کشورها با حفظ منافع ملی

۸- نه به اقتصاد دستوری

۹- اقتصاد بدون رانت وفساد با ارز تک نرخی

۱۰ – شایسته سالاری در اداره امور کشور از تمامی جناح ها

۱۱- اصلاح یارانه های ارزی وریالی

۱۲- ایران برای همه ایرانیان که این بند دوازدهم شعار اصلی و کلیدی دولت اصلاحات بود که باعث شد ایران در دوران ۸ ساله اصلاحات به رشد قابل توجهی از لحاظ اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی برسد. بنابراین برای رسیدن دوباره قله ورتبه اول کشور باید فردی بر سرکار بیاید که شیوه دولت اصلاحات را پیش بگیرد و وزیر آن دولت بوده و آن شخص، دکتر مسعود پزشکیان است که قدرت ریاست جمهوری را برای ایران می خواهد و سمت مردم ایستاده است.

در پایان باید گفت عده ای باج گیر می خواهند به اسم اسلام قدرت را در دست بگیرند و راه آمویان را در پیش گیرند و مردم را به جان هم بیندازند. بنابراین برای اینکه به هدف شوم خود نرسند تردید را کنار گذاشته و روز جمعه بر سر صندوق های رأی حاضر شده و برای ایرانی بهتر به دکتر مسعود پزشکیان رای دهید.

 

علی شاملو محمودی

روزنامه نگار؛ صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری صدای چراغ روشن و صدای چراغ امید نیوز

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.