شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 11266
  پرینتخانه » سیاسی, ویژه تاریخ انتشار : 18 اسفند 1401 - 11:13 | 97 بازدید | ارسال توسط :

حسن غفوری فرد درگذشت

حسن غفوری فرد دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران، عضو سابق شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و از نمایندگان ادوار مجلس به دلیل کهولت سن درگذشت. وی به دلیل کهولت سن در روزهای اخیر در بیمارستان جم بستری بود که صبح امروز پنجشنبه – ۱۸ اسفند – دار فانی را وداع گفت. اطلاع رسانی درباره آیین تشییع […]

حسن غفوری فرد درگذشت

حسن غفوری فرد دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران، عضو سابق شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی و از نمایندگان ادوار مجلس به دلیل کهولت سن درگذشت.

وی به دلیل کهولت سن در روزهای اخیر در بیمارستان جم بستری بود که صبح امروز پنجشنبه – ۱۸ اسفند – دار فانی را وداع گفت.

اطلاع رسانی درباره آیین تشییع و بزرگداشت مرحوم غفوری فرد از سوی دفتر وی اطلاع رسانی میشود.

مرحوم حسن غفوری فرد متولد سال ۱۳۲۲ و دارای مدرک دکترای فیزیک ذرات هسته‌ای از دانشگاه کانزاس ایالات متحده آمریکا بود؛ وی در کارنامه فعالیت سیاسی خود دبیری انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی در آمریکا در دوران پیش از انقلاب را ثبت کرده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی غفوری فرد مدتی رئیس مدرسه عالی ساختمان، وابسته به دانشگاه امیرکبیر بود و در پی استعفای دولت موقت در آبان ۱۳۵۸ به سمت استاندار خراسان منصوب شد؛ پس از شهادت ۲ تن از نمایندگان استان خراسان در انفجار ۷ تیر۱۳۶۰ وی به عنوان نماینده این استان به مجلس اول شورای اسلامی راه یافت.

غفوری فرد پس از حضور در مجلس شورای اسلامی، در سال های ۶۰ تا ۶۴ وزیر نیرو بود و در دولت اول سازندگی نیز ریاست سازمان تربت بدنی را بر عهده داشت.

وی در مجالس پنجم، هفتم و هشتم به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس راه یافت.

آن مرحوم در حوزه فعالیت های حزبی نیز فعال بود و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بود؛ وی در دهه گذشته دبیر کلی جامعه اسلامی ورزشکاران بر عهده داشت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.