شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 20561
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 09 اسفند 1402 - 21:12 | 30 بازدید | ارسال توسط :

چرا عملکرد شرکت‌های چینی به ویژگیِ «کنگره جهانی موبایل» تبدیل شده است؟

حال و هوای این روزهای «کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۴» (MWC) در بارسلونای اسپانیا پر از جنب و جوش و فوق العاده است. کنگره امسال به عنوان یکی از بزرگترین‌ نمایشگاه‌های فناوری در حوزه ارتباطات موبایلی جهان، با موضوع «ابتدا آینده»، بر ۶ حوزه مهم از جمله فراتر رفتن از ۵G و هوش مصنوعی انسانی تمرکز […]

چرا عملکرد شرکت‌های چینی به ویژگیِ «کنگره جهانی موبایل» تبدیل شده است؟

حال و هوای این روزهای «کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۴» (MWC) در بارسلونای اسپانیا پر از جنب و جوش و فوق العاده است. کنگره امسال به عنوان یکی از بزرگترین‌ نمایشگاه‌های فناوری در حوزه ارتباطات موبایلی جهان، با موضوع «ابتدا آینده»، بر ۶ حوزه مهم از جمله فراتر رفتن از ۵G و هوش مصنوعی انسانی تمرکز دارد.

رویداد امسال در مقایسه با پنج سال گذشته بزرگترین محسوب می‌شود و بیش از ۲۴۰۰ شرکت از بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه در آن حضور یافته و بازدید ثبت شده علاقه‌مندان از ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

حضور شرکت‌های چینی به طور خاص چشمگیر است و همچنان یک ویژگی مهم نمایشگاه محسوب می‌شود.

بیش از ۳۰۰ شرکت چینی در MWC حضور یافته که دو برابر سال قبل است و رسانه‌های خارجی آن را مکانی توصیف کرده‌اند که در آن «غول‌های فناوری چین در مرکز صحنه قرار گرفته‌اند».

عملکرد برجسته شرکت‌های چینی طی سال‌های اخیر به یک مشخصه استاندارد نمایشگاه بارسلونا تبدیل شده و برخی رسانه‌های خارجی ادعا کردند بارسلونا به شکلی روزافزون در حال تبدیل شدن به سکویی برای شرکت‌های چینی است تا توانمندی و قدرت آنها را به نمایش بگذارد.

امسال شرکت‌های چینی بار دیگر فناوری‌های پیشرفته زیادی را با خود آورده‌اند و برخی از آنها اولین نمایش جهانی‌شان محسوب می‌شوند.

برای مثال، برند Honor نخستین رایانه شخصی هوش مصنوعی را رونمایی کرد، Xiaomi یک سگ رباتیک و خودروی برقی خود با نام Xiaomi SU7 را به نمایش گذاشت. Huawei به عنوان دارنده بزرگترین غرفه، یک راه حل محصول ۵٫۵G جامع را رونمایی و رسما نخستین مدل در مقیاس بزرگ در صنعت مخابرات را معرفی کرد.

برای ارزیابی اینکه آیا یک نمایشگاه به خوبی سازماندهی شده است یا خیر، باید یک مجموعه‌ای از شرایط سخت افزاری مثل وسعت و کیفیت خدمات پذیرایی را مد نظر قرار داد. با این وجود، چیزی که اهمیت بیشتری دارد، ارزیابی «محیط نرم» ارائه شده توسط برگزار کنندگان نمایشگاه، به ویژه اینکه آیا نگرشی باز و جامع در قبال شرکت‌های جهانی دارند یا خیر، بسیار مهم است.

تاکنون نمایشگاه امسال بارسلونا در این جنبه حیاتی، عملکردی عالی داشته است.

این همچنین ناگزیر «نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی» (CES) را به خاطر مردم می‌آورد که بیش از یک ماه قبل در شهر «لاس وگاس» آمریکا به پایان رسید.

در آن رویداد یک «پدیده چین» مشابه که در آن شرکت‌های نوآورانه چینی محبوبیت دارند در نمایشگاه لاس وگاس که یک نمایشگاه مهم فناوری جهانی هم محسوب می‌شود، ظاهر شد.

با این وجود، در حال حاضر به دلیل تحریم‌های اعمالی از جانب ایالات متحده علیه شرکت‌های چینی، به ویژه شرکت‌های پیشرفته، همچنین بازار تبعیض‌آمیز و محیط تجاری ضد چین به طور کلی، امسال یافتن حضور شرکت‌های برجسته فناوری پیشرفته از چین در نمایشگاه تقریبا دشوار است.

متوجه شدیم در همان روز افتتاحیه نمایشگاه، آمریکا و ۹ کشور دیگر بیانیه مشترکی در حمایت از مجموعه‌ای از اصول در جهت پیشرفت فناوری ۶G صادر کردند و اتحاد AI-RAN به رهبری شرکت تراشه‌ساز «انویدیا» و متشکل از ۱۱ عضو اولیه تاسیس شد.

شعار اصلی رویداد بارسلونا «ابتدا آینده» است. تا حدی، هر چه موضوعات ژئوپلتیکی از توسعه و همکاری فناورانه دورتر باشد، جهان به آینده نزدیکتر است.

اگر پویایی فوق در جهت انتفاع تمام ابناء بشر از طریق توسعه فناوری و پیگیری پیشرفت به گونه‌ای منصفانه و رقابتی حرکت کند، هیچ اشکالی ندارد.

با این وجود، اگر این پویایی با برخی تفکرات کوته‌فکرانه برای سرکوب «نقاط عالی» از نظر یک طرف به پیش برده شود، روشن است که با تحقق «ابتدا آینده» در تضاد است و باید هوشیار بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.