شعار همیشگی ما؛
۞ چراغ امید روشن است ۞
Saturday, 22 June , 2024
امروز : شنبه, ۲ تیر , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 19676
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 10 بهمن 1402 - 18:04 | 61 بازدید | ارسال توسط :

رشد قدرتمند صادرات تجارت الکترونیک فرامرزی چین در سال ۲۰۲۳

تجارت الکترونیک فرامرزی به عنوان نیرویی جدید در تجارت جهانی به افراد بیشتری امکان خرید و فروش جهانی را می‌دهد. بر اساس آمار ابتدایی، واردات و صادرات تجارت الکترونیک فرامرزی چین در سال ۲۰۲۳ به ۲٫۳۸ تریلیون یوان می‌رسد که حاکی از یک رشد ۱۵٫۶ درصدی است. در حال حاضر تجارت الکترونیک فرامرزی به یک […]

رشد قدرتمند صادرات تجارت الکترونیک فرامرزی چین در سال ۲۰۲۳

تجارت الکترونیک فرامرزی به عنوان نیرویی جدید در تجارت جهانی به افراد بیشتری امکان خرید و فروش جهانی را می‌دهد. بر اساس آمار ابتدایی، واردات و صادرات تجارت الکترونیک فرامرزی چین در سال ۲۰۲۳ به ۲٫۳۸ تریلیون یوان می‌رسد که حاکی از یک رشد ۱۵٫۶ درصدی است. در حال حاضر تجارت الکترونیک فرامرزی به یک نیرومحرکه مهم در ترویج رشد تجارت خارجی چین تبدیل شده است.

رشد سریع حجم صادرات

وضعیت بازار داغ تجارت الکترونیک فرامرزی پلتفرم‌های تجارت الکترونیک مشهور  داخلی را بر آن داشته تا کسب و کار تجارت الکترونیک فرامرزی راه اندازی کنند. «بندر فرودگاه شانگهای» به یک کانال مهم تجارت الکترونیک فرامرزی برای ترویج صادرات محصولات داخلی تبدیل شده است. پلتفرم‌های تجارت الکترونیک نوظهوری مثل «SHEIN»، «TEMU» و «تیک‌تاک» با تکیه بر راهبرد قیمت پایین سریعا رشد کرده و سهم زیادی از بازار تجارت الکترونیک را اشغال نموده‌اند.

خبرنگاران اخیرا از «گمرک فرودگاه پودونگ شانگهای» کسب اطلاع کرده‌اند که حجم اعلامی صادرات سه پلتفرم تجارت الکترونیک فوق الذکر در سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال قبل آن بیش از ۱۰ برابر شده است. این حجم اعلامی صادرات معادل بیش از ۳۰ درصد کل حجم صادرات فرامرزی اعلامی تجارت الکترونیک در این فرودگاه است و از یک رشد انفجاری خبر می‌دهد.

تعداد اعلام‌های صادرات تجارت الکترونیک فرامرزی سال ۲۰۲۳ در بندر فرودگاه شانگهای به ۴۴۰ میلیون بار رسید که رشدی دو برابری را نسبت به سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد و یک رکورد جدید را به جا گذاشته است. مجموع ارزش صادرات آن نیز از ۸۵ میلیارد یوان فراتر رفت.

«چن وی‌جیه» مدیر تجارت شرکت تجارت الکترونیک بین‌المللی «چینگ‌دائو یی‌روی» گفت: از سال گذشته این سیصد و دهمین مرسوله صادراتی ماست و وضعیت فروش در حال بهبود است. چند روز قبل یک محموله لوله‌های HDPE که در «لین‌یی» استان شانگهای تولید شده بود سر وقت به خاورمیانه ارسال شد.

وی افزود: ما در حال حاضر همکاری زنجیره تامین با شرکت‌هایی در شهرهای گره «حوزه آبریز رود زرد» مثل «هه‌نان»، «شان‌شی» و «شاآنشی» انجام می‌دهیم و فعالانه صادرات گروهی محصولات صنعتی به خارج را ترویج می‌کنیم.

چینگ‌دائو به عنوان کانال اصلی دریا در حوضه آبریز رود زرد، در سال‌های اخیر فعالانه به راهبرد‌های ملی اصلی حفاظت از محیط زیست و توسعه کیفی در حوضه آبریز رودزرد ادغام و به طور فعال خدمت کرده است، و به شدت توسعه فرامرزی را ارتقا داده است. فرمت‌های تجارت الکترونیک آن اولین شبکه در کشور بود که شبکه‌ای را تحت پوشش ۹ استان و منطقه در امتداد رود زرد و شین جیانگ، سازوکار تبادل و همکاری صنعت تجارت الکترونیک فرامرزی «۲+۹» یون‌نان و حوضه رود زرد ایجاد کرد.

اتحاد تجارت الکترونیک فرامرزی کارآمدترین «پنجره درگاهی» را برای استان‌ها و شهرهای کنار رود زرد فراهم می‌کند تا در گردش دوگانه داخلی و بین‌المللی ادغام شوند.

اداره گمرک چینگ‌دائو در سال گذشته مجموعا بر ۱۱۰ میلیون فهرست صادرات تجارت الکترونیکی فرامرزی نظارت کرد که نسبت به سال ۲۰۲۲ تقریباً ۸۰ درصد افزایش داشته است.

کانال‌های جدید مداما در حال گشایش هستند

چند روز قبل یک محموله بار شامل کالاهای تجارت الکترونیک فرامرزی مانند لباس و اقلام روزمره از فرودگاه «نینگ‌بو» با پروازی ۱۶ ساعته عازم نیویورک شد.

«جوئو تانگ‌یین» دستیار مدیرکل شرکت «جه‌جیانگ سینوترانس» گفت: الان دوره اوج ذخیره سازی خریداران است. انتظار می‌رود حجم انبارها تا قبل از عید بهار به طور متوسط به بیش از ۱۲۰ هزار بلیت در روز افزایش یابد که حاکی از رشد ۳۰ درصدی است.

تا پیش از این هیچ پرواز مستقیمی از نینگ‌بو به نیویورک وجود نداشت. اگر شرکت‌های نینگ‌بو می‌خواستند بار به نیویورک ارسال کنند باید به شانگهای و دیگر مناطق رجوع می‌کردند. حالا با خط پروازی مستقیم،‌ این محموله‌های تجارت الکترونیک فرامرزی با ارزش می‌تواند مستقیما از نینگ‌بو به دست مصرف کنندگان خارجی برسد.

کارگران در مرکز نظارت سریع واقع در «مرکز لجستیک یکپارچه در منطقه جدید ساحل غربی چین‌گدائو» ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) به طرز ماهرانه‌ای دسته‌ای از لباس‌ها را که از شی‌آن رسیده بود در کامیون‌ها بسته‌بندی و برای ارسال از طریق دریا به ژاپن آماده کردند.

«سوی وی‌جینگ» مدیر مرکز فوق گفت: پیش بینی می‌شود تمام کالاهای ما ظرف پنج روز به مصرف کنندگان ژاپنی تحویل داده شود که دو تا سه روز کمتر از قبل است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.